More

    Brčko: Velika zainteresiranost građana za NTC sistem učenja

    Kino sala Omladinskog centra Brčko za sinoćnjo predavanje dr. Ranka Rajovića o NTC sistemu učenja, koje je organizirano u okviru obilježavanja 19. godišnjice Brčko distrikta Bosne i Hercegovine, je bila premala da bi primila sve zainteresovane.

    - Advertisement -

    Novinar: Kristian Bilić

    Kino sala Omladinskog centra Brčko za sinoćnjo predavanje dr. Ranka Rajovića o NTC sistemu učenja, koje je organizirano u okviru obilježavanja 19. godišnjice Brčko distrikta Bosne i Hercegovine, je bila premala da bi primila sve zainteresovane.

    NTC sistem učenja je program namijenjen djeci svih uzrasta, izrađen u skladu sa najsavremenijim dostignućima iz oblasti neuronauka i neuropsihologije.

    Program je nagrađen od strane Svjetskog borda Mense prestižnom nagradom za najveći intelektualni doprinos društvu. NTC sistem učenja se primjenjuje u 17 zemalja Evrope.

    „Inače radim na pedagoškom fakultetu i predajem neuronauke u obrazovanju. NTC program je kombinacija neuronauke i pedagogije i gledamo da nova otkrića zapravo uvek uključino u vrtić i školu da pomognemo deci. Imao veliki problem da deca ne mogu da sede, ne mogu da uče, ne mogu da pišu i to učitelji vide. Radili smo istraživanja u Sloveniji, zatim u Hrvatskoj, Bosni, Srbiji i Češkoj gdje smo dobili rezultat da je svaka nova generacija učenika malo slabija. Slabiji su motorički, pažnja i koncentracija su slabiji, opšte znanje im je slabije i kada mi to pogledamo oni su sve slabiji i slabiji“, kazao je u izjavi za medije Rajović.

    Istakao je da je najveće pitanje šta će se desiti ako se ostave iste metode. Što znači da bi se metode trebale mijenjati, te da se uključe neuronauka i pedagogija da bi se vidjelo kako radi mozak današnje djece, šta se to promijenilo i kako da se djeci pomogne.

    Projekat je počeo prije sedam godina i do sada ima oko 40 naučnih radova. Prof. Rajović predaje na fakultetima u Kopru i Ljubljani, ali i kao gostujući profesor na još pet fakulteta.

    „Učenici dobro reaguju, deca u vrtiću isto tako dobro reaguju, a mi kada radimo sa njima, oni misle da se igramo. Najbolje učenje po meni je ono gde deca ne shvataju da uče, nego misle da se igraju. Mi kada postavljamo pitanja oni počinju da povezuju sve što znaju, greše pri tome, ali nema veze, neka, grešite, važnija je ideja. Jer, dok oni tako odgovaraju, oni traže način kako da dođu do odgovora”, naveo je on.

    Kako je rekao, učitelj mora da spremi lekciju na drugačiji način. Zato je, po njemu, važno da se ovo počinje raditi na fakultetima sa budućim učiteljima i vaspitačima, da se oni edukuju, kao i roditelji, jer se bez njih ne može uraditi ništa.

    Prema njegovim riječima, roditelji moraju da shvate da činjenje djetetu, pomaganje djetetu, ima neku granicu, a prelazak preko te granice je štetan za dijete.

    Ranko Rajović (Fotoreporter: Kristian Bilić / Otisak.ba)

    „Roditelji jako puno danas greše, ja bih samo jednu rekao, a to je mekana hrana. Roditelji daju mekanu hranu do druge godine i pasiraju hranu do treće godine, a mozak prima milijarde impulsa samo preko usta. Ako se to radi, neke regije mozga neće se razvijati, jer problem je što mekana hrana ne može da čisti zube, onda dolazi to toga da se pojavljuje karijes, kada se pojavi karijes, zubi se vade i dolazi do asimetrije lica. Mekana hrana ne razvija jezik i obraze”, naveo je Rajović.

    - Advertisement -spot_imgspot_img
    SourceOtisak.ba

    POSLEDNJE VIJESTI

    - Advertisement -

    POVEZANE VIJESTI

    - Advertisement -spot_img

    Ostavite komentar. NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove portala Otisak.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Otisak.ba zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

    Molimo Vas unesite komentar
    Molimo Vas unesite Vaše ime ovdje

    twenty seven − = 18