Vlada Federacije BiH danas je, na prijedlog Federalnog ministarstva trgovine, utvrdila Prijedlog zakona o unutrašnjoj trgovini.
Radi se o potpuno novom zakonskom tekstu kojim se uređuje oblast trgovine, a koji je usklađen sa brojnim aktima Evropske unije. Ovim zakonom, između ostalog, uređuju se uslovi i način obavljanja trgovine i trgovinskih usluga, te oblici trgovine, kao i način formiranja i isticanja cijena.
Predlagač u obrazloženju napominje da se novim zakonom dodatno uređuju postupanja i obaveze trgovaca, a na potpuniji način uređuju se i pitanja od značaja za potrošače (odobravanje popusta, prodaja sa sniženom cijenom). Uvodi se i savremena nomenklatura, te klasifikacija oblika i načina trgovine, kao i novi instituti (posebne tržišne institucije i slično), a s ciljem razvoja tržišne konkurencije i ravnopravnosti trgovaca. Uređuje se i trgovačka evidencija, praćenje trgovine i tržišta, zaštita potrošača, zatim zabrana ograničenja trgovine i privremene mjere ograničenja trgovine, kao i radno vrijeme u djelatnosti trgovine.
S tim u vezi, propisuje se da radno vrijeme prodajnih objekata određuje trgovac u periodu od ponedjeljka do subote u ukupnom trajanju od 90 sati sedmično, te da su prodajni objekti zatvoreni nedjeljom i u dane praznika. Precizirano je da Vlada Federacije BiH ili resorno ministarstvo odlukom ili uredbom određuje koji su praznici neradni u Federaciji BiH, kao i da se odlukom može odrediti koji su prodajni objekti dužni raditi u vrijeme praznika.
Ove odredbe o radnom vremenu ne primjenjuju se na cvjećare, pekare, suvenirnice, objekte tradicionalnih i starih obrta, kao ni na prodajne objekte koji su unutar ili su sastavni dio željezničkih i autobusnih stanica i aerodroma, benzinskih pumpi, bolnica, hotela, prostora kulturnih i vjerskih objekata, muzeja i parkova prirode, groblja i specijaliziranih prodavnica vezanih uz prodaju na grobljima.
Novim zakonom se detaljno uređuje i internet prodaja, imajući u vidu njeno sve veće učešće u ukupnom maloprodajnom prometu. S obzirom na to da se razvojem internet prodaje javljaju i određene devijacije usljed pravno neuređenog stanja u oblasti elektronskog poslovanja i nepreciznih zakonskih rješenja kojima je u minimalnoj mjeri ova oblast regulisana, istaknuto je da je bilo neophodno predvidjeti adekvatne mehanizme kojima će se to ponašanje sankcionisati