Ukupno 16 tržnih centara u Republici Srpskoj uključilo se u kampanju “Društveno odgovorni” i snizilo cijene određenih prehrambenih artikala i higijenskih potrepština koje koriste domaćinstva.
Dok se iz Ministarstva trgovine i turizma RS hvale ovom kampanjom, koja je započeta 1. augusta, potrošači smatraju da kampanja liči na bilo koju drugu akciju u trgovinama i žale se da su cijene i dalje visoke, prije svega hrane.
Građani šalju žalbe udruženjima za zaštitu potrošača jer su trgovci paralelno sa ovom kampanjom digli cijene proizvoda koji nisu na spisku “društveno odgovornog poslovanja”. Cijene nekih proizvoda povećane su znatno, tako da, po mišljenju potrošača, ova kampanja koja ima rok važenja, služi da trgovci zamaskiraju poskupljenja.
Akciji se trgovci odazivaju dobrovoljno, te pored sniženog proizvoda nalijepe stiker kampanje. Trgovci odlučuju koje artikle će ponuditi u okviru ove kampanje. Rok kampanje je kod svakog različit, od mjesec do tri mjeseca.
“U svakom tržnom centru imaju desetak vrsta jestivog ulja, a samo cijenu jednog proizvođača spuste za nekoliko feninga. Pored tog ulja se nalazi od drugog proizvođača i ispod piše da se kupovinom tog proizvoda može učestvovati u nagradnoj igri u kojoj je glavna nagrada automobil. Potrošači su zbunjeni”, kaže za Fenu Jovan Vasilić iz Udruženja za zaštitu potrošača “Zvono” iz Bijeljine.
U Ministarstvu trgovine RS kažu da je u ovoj kampanji ukupno sniženo oko 300 artikala prehrambenih i hemijskih proizvoda.
Podsjećamo, Ministarstvo je krajem prošle godine takođe organizovalo ovu kampanju koja je trajala do prve polovine januara ove godine. Od maja do kraja juna na snazi je bila Uredba o ograničenim maržama na određene namirnice. Međutim, po podacima Zavoda za statistiku RS, hrana je u maju bila skuplja za 0,8 odsto u odnosu na peti mjesec prošle godine, a za 0,1 odsto skuplja u junu u odnosu na isti mjesec 2023.