More

    Titula učenika generacije – priprema za bolju budućnost ili administracijsku nepravdu

    spot_imgspot_img

    Čitaocima portala Otisak.ba poznato je da smo ranije pisali o učenicima/ama generacije brčanskih srednjih škola. Zadovoljstvo nam je bilo predstaviti njihove uspjehe, koji nimalo nisu zanemarivi. Stojimo pri stavu da oni jesu dio nove snage Distrikta sa svim drugim talentiranim djevojkama i mladićima.

    Međutim, uz nekoliko malicioznih komentara na sadržaj članka, našlo se i opravdanih opaski koje su kasnije stigle na adresu naše redakcije – elektronskim, ali i direktnim putem.

    Naime, u redakciju Otiska došao je roditelj učenice iz jedne brčanske srednje škole, razočaran zbog nepravednog procesa za izbor učenika generacije. Predočio nam je proturječne dokumente odgovornih institucija. Roditelj se žalio školi u kojoj se školovalo njegovo dijete i Odjeljenju za obrazovanje, a od istih je dobio odgovore u kojima stoji da nije postojala nijedna nepravilnost pri izboru učenika generacije u toj školi.

    Međutim, brčanski Inspektorat utvrdio je suprotno i jasno naznačio da su postojale nepravilnosti koja se odnose na Pravila o proglašenja učenika generacije u toj školi.

    Postavlja se pitanje – ko je upravu? Inspektorat, škola, Odjeljenje za obrazovanje? I kakve posljedice ovakav pristup ostavlja na učenike/ce – i one koji su dobili titulu, i one koji tvrde da su nepravedno zakinuti za bodove.

    Šteta je dvostruka, jer se uspjeh učenika/ca u oba slučaja tretira kao nedovoljan, samo su strane koje to tvrde različite. A povjerenje u objektivnost izbora je izgleda teško imati s obzirom na kontradiktornosti koje nalazimo u odgovorima Odjeljenja i Inspektorata.

    Iz razgovora sa šefom Inspektorata Adnanom Drapićem saznajemo da su prigovori roditelja česti i za srednje i za osnovne škole. On napominje da brčanske škole imaju zasebne pravilnike za izbor učenika generacije, dakle, ta pravila nisu nužno ujednačena na nivou Distrikta.

    Treba istaknuti da je Inspektorat preporučio korekciju bodovanja u školi i da se poredak učenika nakon intervencije nije značajno promijenio. Dakle, isti je učenik ostao na pročelju liste. Ipak, ostaje pitanje: Zašto su škola i Odjeljenje čekali da Inspektorat “ispravlja krive Drine” umjesto da sami poduzmu akciju i otklone svaku sumnju u izbor?

    U našem društvu barem bi tek punoljetna omladina trebala ostati zaštićena administracijskih zavrzlama, nedorečenosti i kontradiktornosti, a možda je to samo metod da ih uvede u krnji bh. sistem u kojem isključivo važi parola: snađi se.

    Čestitati treba svim učenicima/ama koji su, prije svega, stekli pozitivne vještine, znanja i, najbitnije, plemenite vrijednosti tokom svoga školovanja. Sve ostalo je isključivo pitanje principa.

    Brčanske škole, koje imaju autonomiju da utvrde pravila, očigledno bi trebale preciznije utvrditi kriterije, pažljivije pratiti proces bodovanja i ranije uputiti učenike/ce o procedurama kako bi ih se njihovi maturanti/ce rado sjetili kad godine minu.

    Autorica: Emina Osmić-Hajdarević

    Čitano

    Povezani članci