Sindikat zaposlenih u brčanskom obrazovanju: Nećemo trpiti ponižavanja i prijetnje

Foto-ilustracija

Samostalni sindikat zaposlenih u predškolskom, osnovnom i srednjem obrazovanju u Brčko distriktu Bosne i Hercegovine uputio je danas saopštenje koje prenosimo u cijelosti, bez ikakvih izmjena.

  • Nije prvi put da nastavno osoblje iz medija saznaje stvari koje se tiču obrazovanja. Ovaj put je famozna Odluka o nadoknadi izgubljenih časova, odnosno fotografija koja od 8.3. kruži u javnosti, čak prvo došla kod učenika. Ona se već dva dana dijeli i stvara nezadovoljstvo i negodovanje, kako učenika, roditelja, tako i zaposlenih u obrazovanju. Taj problem nekonsultovanja sa onima koji su najpozvaniji (a to su zaposleni u školama), da daju prijedloge vezane za obrazovanje, je očito praksa koji se nastavlja od ranije.

Prosvjetni radnici su posebno pogođeni članom 2. iz ove odluke u kojoj se navodi da se nadoknađuju ranije naplaćeni, a nerealizovani časovi. Zaposleni u obrazovanju neće trpiti takva ponižavanja i prijetnje. Mi radimo časno svoj posao, dežuramo i na ulazima škola, mjerimo temperaturu, dezinfikujemo učenike koji ulaze i pridržavamo se svih propisanih mjera i odluka, koliko god neke od njih bile nelogične. Nismo mi prekinuli nastavu, nastavnici su za vrijeme prekida nastave imali dežurstva po epidemiološkim preporukama, a direktori, pomoćnici direktora, sekretari, referenti, pedagozi, kućni majstori su radili bez prekida. Mi smo davali prijedloge da se nastava realizuje po drugim modelima. Zašto časovi nisu skraćeni, zašto nije organizovana online ili kombinovana nastava u Brčkom, kao u drugim dijelovima Bosne i Hercegovine, to treba da odgovori neko. Zašto je izgovor protiv online nastave navodni zakon o online nastavi, zašto su nastavnici imali obuku iz programa koji je preko noći „zaboravljen“ i više se ne spominje…??

Poštovani šefe,

Oduvijek su nastavnici nadoknađivali izgubljene časove, bilo da su poplave, bolesti, nedostatak ogrjeva u školama, bolovanja (iako su im dani bolovanja odbijani od plate, a poslije su nadoknađivani), pa će nadoknaditi i sada. Zato nema potrebe za ponižavajućim članom 2. vaše Odluke. Vi ste šef, i vaše je pravo i obaveza da donosite odluke vezane za obrazovanje. Međutim, postavlja se pitanje epidemioloških i pedagoških efekata šestodnevnog rada u sedmici. Koliko učenici mogu izdržati takav tempo? Kako će se takav rad odraziti na širenje zaraze po školama?