Safet Imamović: Ne čekajmo u redu za digitalizaciju javne uprave

Sponzorisan članak / Autor: Safet Imamović

Pandemija COVID19 najbolje je ukazala na potrebe modernizacije javnih građanskih servisa. Dugi redovi, čekanje i po sat vremena za jedan papir, uzrokovali su neželjene posljedice, odnosno, takav pristup rješavanju problema nanio je štetu na konto kvaliteta povjerenja u efikasnost javne uprave.

Međutim, i prije posebnih uslova koji se direktno odnose na pandemiju, građani Distrikta su morali ići po različita uvjerenja i različitu dokumentaciju na različita mjesta, što se, u skladu sa današnjim tehnološkim mogućnostima može izbjeći.

Ono što je moj skromni prijedlog jeste uvezivanje svih postojećih baza podataka, koji bi, uz prethodnu autentifikaciju građanina, bili dostupni na jednom mjestu. Dakle servis za građane u koji bi, efikasno i brzo zadovoljio te, uslovno rečeno, administrativne potrebe stanovništva.

Uz gore navedeno, treba istaći da nadležni, kojima se ukaže povjerenje u narednom mandatu trebaju obezbijediti uslove za informatičko obrazovanje starijih lica, ali trebaju i pojednostaviti proces traženja podataka putem računara, mobitela ili drugih smart uređaja.

Za te stvari konkretno, što nije nemoguće, treba kreirati aplikaciju koja će imati jednostavnu platformu, a građani bi se registrovali na istu putem matičnog broja, uz sve sigurnosne protokole koji idu uz registraciju građana kao korisnika e-uprave.

Određen broj međunarodnih organizacija već drži radionice na ovu temu, konkretno UNDP, ali treba pogledati način na koji se to uradilo u Estoniji, državi gdje građani ali i pravna lica, svoje „administrativne potrebe“ mogu zadovoljiti čak 99% putem digitalnih servisa, što je zaista zavidan nivo.

Dakle, ne treba ništa inovirati, već jednostavno treba pratiti prakse u okruženju, a što se tiče okruženja, u toj oblasti zasad ubjedljivo vodi Republika Hrvatska.

Iskoristimo prednosti savremenog doba, jer će na taj način porasti nivo povjerenja između građana i javne uprave.