Real Madridu je pripala titula najmoćnijeg svjetskog branda među fudbalskim klubovima u 2019. godinu, a brend “kraljevskog kluba” vrijedan je 1,84 milijarde dolara, javlja Anadolu Agency (AA).
Međunarodna agencija “Brand Finance” je objavila listu kojom je utvrđeno 50 fudbalskih klubova koji imaju najjače brendove.
Prema istraživanju, ukupna vrijednost klubova koji su se našli na listi “Top 50” iznosi 22,8 milijardi dolara, od čega samo prvih 10 na listi vrijedi 13,2 milijarde dolara.
Španski klub je na prošlogodišnjoj listi zauzeo drugo mjesto, a brend Real Madrida tada je procijenjen na 1,57 milijardi dolara, što ukazuje da je za godinu vrijednost brenda Real Madrida skočila za 17 posto.
Engleski Manchester United, koji je dvije godine zaredom nosio titulu najvrednijeg fudbalskog brenda, našao se na drugom mjestu nakon što je izgubio vrijednost za 13 posto, a ovaj brend se danas procjenjuje na 1,65 milijardi dolara.
Na trećem mjestu ovogodišnje liste našla se Barcelona kao brend vrijedan 1,56 milijardi dolara.
– Englezi dominiraju među “Top 10” –
Među 10 najvrednijih brendova nalazi se šest engleskih klubova, dva španska te po jedan francuski i njemački.
Četvrto mjesto na listi pripalo je aktuelnom prvaku Njemačke Bayernu iz Munchena, čiji je brend vrijedan 1,47 milijardi dolara. Prate ga Manchester City (1,4 milijarde dolara), Liverpool (1,33 milijarde dolara), Chelsea (1,08 milijardi dolara), Paris Saint Germain (1,02 milijarde dolara), Arsenal (993 miliona dolara), te na 10. mjestu Tottenham Hotspur (850 miliona dolara).
– Sevilla najbrže rastući fudbalski brend
Kada je riječ o klubu koji je najviše povećao vrijednost svog brenda, među 50 klubova na listi prednjači Sevilla s postotkom od 37,9 posto. Vrijednost brenda Seville procijenjen je na 175 miliona dolara.
Na ovogodišnjoj listi najmoćnijih frendova po prvi put su se našli i klubovi iz Kine i Sjedinjenih Američkih Država, što potvrđuje da je riječ o globalnom jačanju fudbalske industrije. To također potvrđuje i značajan porast prihoda od TV prava prenosa fudbalskih utakimca. Profit od prenosa utakmica engleske Premier lige iznosi 3,2 milijarde eura, dok je prihod od utakmica La Lige prešao cifru od 1,5 milijarde eura.
Ono što svakako bitan faktor kada je riječ o popularnosti fudbalskih klubova jeste njihovo aktivno korištenje društvenih mreža. Real Madrid i Barcelona imaju po 200 miliona pratilaca na društvenim mrežama, Manchester United 120, dok Bayern Munchen ima 80 miliona na društvenim mrežama.
Ovako izgleda lista 50 najvećih fudbalskih brendova i njihova vrijednost (milion dolara):
Fudbalski klub | Vrijednost brenda 2019. | Vrijednost brenda 2018. | Razlika | |
1 | Real Madrid CF | 1.846 | 1.573 | 17% |
2 | Manchester United FC | 1.651 | 1.895 | -13% |
3 | FC Barcelona | 1.563 | 1.511 | 3% |
4 | FC Bayern Munich | 1.473 | 1.406 | 5% |
5 | Manchester City FC | 1.407 | 1.331 | 6% |
6 | Liverpool FC | 1.336 | 1.204 | 11% |
7 | Chelsea FC | 1.085 | 1.195 | -9% |
8 | Paris Saint-Germain | 1.025 | 913 | 12% |
9 | Arsenal FC | 993 | 1.083 | -8% |
10 | Tottenham Hotspur FC | 850 | 764 | 11% |
11 | Juventus FC | 680 | 605 | 12% |
12 | Borussia Dortmund | 598 | 587 | 2% |
13 | FC Internazionale Milano | 525 | 475 | 10% |
14 | Club Atlético de Madrid | 524 | 436 | 20% |
15 | AC Milan | 373 | 315 | 18% |
16 | FC Schalke 04 | 359 | 384 | -6% |
17 | Everton FC | 298 | 325 | -8% |
18 | AS Roma | 291 | 264 | 10% |
19 | Newcastle United FC | 286 | 271 | 6% |
20 | West Ham United FC | 285 | 324 | -12% |
21 | RasenBallsport Leipzig | 271 | 347 | -22% |
22 | Leicester City | 260 | 295 | -12% |
23 | Bayer 04 Leverkusen | 251 | 273 | -8% |
24 | Borussia Mönchengladbach | 244 | 262 | -7% |
25 | VfL Wolfsburg | 242 | 266 | -9% |
26 | SSC Napoli | 231 | 183 | 26% |
27 | Crystal Palace | 217 | 260 | -17% |
28 | Wolverhampton Wanderers FC | 209 | ||
29 | Olympique Lyonnais | 202 | 177 | 14% |
30 | AFC Ajax | 190 | 196 | -3% |
31 | Watford | 183 | 173 | 6% |
32 | Burnley | 182 | 232 | -22% |
33 | Eintracht Frankfurt | 181 | 172 | 5% |
34 | Bournemouth FC | 179 | 216 | -17% |
35 | Sevilla FC | 175 | 127 | 38% |
36 | Olympique De Marseille | 167 | ||
37 | Celtic FC | 164 | 137 | 19% |
38 | 1899 Hoffenheim | 163 | 166 | -2% |
39 | Southampton FC | 162 | 132 | 22% |
40 | SL Benfica | 159 | ||
41 | Brighton & Hove Albion FC | 155 | 149 | 4% |
42 | SS Lazio SpA | 144 | 155 | -7% |
43 | SV Werder Bremen | 142 | 156 | -9% |
44 | Hertha BSC Berlin | 138 | 165 | -17% |
45 | Athletic de Bilbao | 131 | 143 | -9% |
46 | FC Zenit St Petersburg | 131 | 125 | 4% |
47 | Villarreal CF | 127 | 143 | -11% |
48 | Valencia CF | 119 | ||
49 | FSV Mainz 05 | 113 | 123 | -7% |
50 | 1.FC Köln | 104 |