Autokampovi u Bosni i Hercegovini bilježe sve veću popularnost, privlačeći turiste iz Evrope i domaće ljubitelje prirode. Od mirnih kampova u Blagaju do uzbudljivih lokacija uz rijeku Unu, ova vrsta smještaja nudi autentično iskustvo boravka u prirodi, s proširenom sezonom i raznovrsnim sadržajima. Naročito su popularni među turistima koji cijene prirodne ljepote Bosne i Hercegovine.
Prema dostupnim podacima, većina posjetitelja autokampova u našoj državi dolazi iz inostranstva, naročito iz Njemačke, Austrije, Slovenije, i Hrvatske. Domaći turisti također predstavljaju važan dio posjetilaca, posebno za vikend boravke
Blagaj, s historijskom Tekijom i rijekom Bunu, privlači kampera zbog svoje mirne atmosfere i blizine Mostara.
Prema informacijama iz Auto Camp Blagaja za Bloomberg Adriju, tokom godina je zabilježen značajan porast broja gostiju i dužine njihovog boravka. Prije 15-tak godina, turisti su se u kampu zadržavali svega dan ili dva, a sezona je trajala samo tokom jula i augusta.
Međutim, od 2017. i 2018. godine, turizam je u potpunosti oživio.
Danas, sezona traje više od pola godine, počinje početkom marta i završava krajem oktobra. Od 2018. i 2019. godine, sezona se produžila, a najveći broj turista dolazi iz Njemačke, čak 70 posto, zatim iz Holandije, Austrije i Slovenije, dok domaći posjetioci dolaze rijetko.
Kako navode iz kampa, turisti se na početku i kraju sezone zadržavaju od tri do pet dana, dok tokom jula i augusta borave do tri dana. Cijene su ostale stabilne od osnivanja kampa, i kreću se od 10 do 25 eura po noći, u zavisnosti od sezone i veličine grupe.
Kamp nudi 50 mjesta. “Iznenađujuće je kako se turisti vraćaju svake godine. Primijetili smo da porodice koje su dolazile nekada s djecom, sada ta djeca dolaze sami – kao odrasli ljudi,” navode iz kampa.
Cijene i ponuda smještaja
Cijene za boravak u autokampovima u BiH variraju ovisno o lokaciji, sezoni i vrsti smještaja. U prosjeku, cijene po noći za mjesto za šator ili kamp prikolicu iznose od 10 do 20 eura, dok su luksuzniji kampovi sa dodatnim sadržajima skuplji, s cijenama koje mogu doseći i do 40 eura po noći.
Globalni trend
Tržište kampiranja i karavaninga bilježi značajan rast na globalnom nivou, s predviđenom godišnjom stopom rasta (CAGR) od 10,4 posto od 2022. do 2030. godine. Ovaj porast popularnosti pripisuje se rastućem interesu mlađih generacija, naročito milenijalaca, za avanturističkim i prirodnim oblicima odmora.
Najveći broj kampera u Evropi dolazi iz starosne grupe od 30 do 54 godine, koja čini oko 45 posto svih kampera.
Autokampiranje nude fleksibilnost i pristupačnost, što privlači turiste koji žele izbjeći tradicionalne hotelske aranžmane. Različite vrste kampiranja, od osnovnih šatora do luksuznog glampinga, sve više dobijaju na značaju, pružajući raznovrsne opcije za različite tipove putnika.