Vlada Brčko distrikta ja 31. januara 2024. godine usvojila Pravilnik u putnim troškovima (tačan naziv: PRAVILNIK O KRITERIJIMA, VISINI I NAČINU OBRAČUNA NAKNADE TROŠKOVA PREVOZA NA POSAO I PREVOZA S POSLA U ORGANIMA JAVNE UPRAVE I INSTITUCIJAMA BRČKO DISTRIKTA BOSNE I HERCEGOVINE), čiji je sadržaj sporan, tehnički neispravan, i diskriminirajući, a u konačnici i štetan za građane Brčko distrikta jer će oni puniti Budžet, a iz istog će se isplaćivati naknada i gdje treba i gdje ne treba.
Piše: Eldin Zahirović
Ja sam zaposlenik pri institucijama Vlade i smatram da ovaj Pravilnik štetan kao ovakav i da bez obzira što bih ja imao koristi od njega, treba ukazati na njegove nepravilnosti. Moram naglasiti da ovaj Pravilnik nije pravljen tako reći na brzinu, bio je Nacrt istog, i imalo se vremena na doradi Pravilnika, međutim nepravilnosti nisu otklonjene.
Između ostalog:
- Pravilnik predviđa nultu kategoriju isplate troškova. Ovim uposlenicima bi se dakle ispaćivao putni trošak za pa pješačenje ili prelazak preko ulice i odlazak na posao. Po načinu obračuna (po formuli iz Pravilnika), za ovo pješačenje uposlenik bi dobio oko 49 KM a zavisno od broja dana, dok bi uposlenici koji zaista putuju i prelaze više kilometara „jedva“ uklopili dobiveni iznos u svoje putne troškove. Poređenja radi, zaposlenik koji putuje 25 km bi dobio oko 100 KM. Osoba koja putuje preko 100 kilometara u oba pravca bi dobila oko 188 KM. Rečeno laički, ko je bliže poslu više dobije para za putne troškove. Nema smisla!!!
- Pravilnik prepoznaje nultu kategoriju i priznaje ostvarivanje prava za prevoz zaposlenicima, dok se učenicima gleda u kilometre i imaju prevoz tek ako žive više od 3 kilometra.
- U Pravilniku se nalaze kategorije (osam njih) o prosječnoj udaljenosti i načinima obračuna i ispalte a kategorije su postavljene tako da se može manipulisati istima. Npr. stoji:
-od 10 do 20 km
-od 20 do 30 km
-od 30 do 40 km itd,
tako da uposlenik može izabrati kategoriju koja nije dobro definisana i time ostavriti veći dobitak za sebe odnosno štetan za Budžet i građane Brčko distrikta BiH.
- U istom stoji da uposlenik uzima najudaljeniji mjesto za obračun prevoza (ako radi na različitim mjestima), što u suštini znači da osoba koj živi preko puta posla/radnog mjesta, ali jedan dan putuje na drugo radno mjesto koje je npr. udaljeno 25 km, naplaćuje prevoz kao da svaki dan putuje 25 km u jednom pravcu. Nevjerovatno…
- Pravilnik predviđa i amortizaciju putnih troškova. Opet uposlenici koji ne putuju ostvaruju pravo na amortizaciju… Amortizaciju čega? CIPELA!!! Nadalje, amortizacija je konstantna i isto se izdvaja za onoga koji putuje 150 km i onoga koji putuje 10 km ili kao što već napisah prošeta do radnog mjesta.
- U načinima obračuna troškova stavljen je i kriterij prosječan broj putnika. On je također konstantan i kaže „prosječan broj putnika-dva (konstanta)“. Dobro, koga ja da „natovarim“ da putuje samnom ako nema nikog ko živi u istom mjestu pa bismo putovali skupa ili nam radno vrijeme nije isto. Šta ako dođe do saobraćajne nesreće, šta ako taj moj saputnik odsutan s posla duže vrijeme, šta i šta…
I mnoge druge manje tehničke pogreške. A mogao se (Pravilnik) daleko bolje i pravednije napraviti.
Neka javnost zna.
Otisak.ba