Protest u Sarajevu: Djecu staviti u fokus obrazovanja

    Među prosvjetarima se našao veliki broj roditelja koji osjećaju dužnost zajedničke borbe za bolje obrazovanje svoje djece.

    Prosvjetni radnici i roditelji danas su izašli na ulice u centru Sarajeva, gdje od nadležnih traže kvalitetne reforme [Al Jazeera]

    Obrazovanje je najmoćnije oružje koje možete upotrebiti da promijenite svijet. – Nelson Mandela

    Obrazovanje je zlatni ključ slobode. – George Washington Carver

    Svako ko prestane učiti je star, bilo da ima dvadeset ili osamdeset godina. – Henry Ford

    Najveća nada svake zemlje leži u primjerenom školovanju mladih. – Desiderius Erasmus

    *   *   *

    Zar oni kojima povjeravamo svoju djecu, oni koji stoji iza svih gore navedenih vrijednosti moraju biti na ulicama i tražiti elementarna prava kako bi služili svom plemenitom cilju?

    Table i pokazivače su zamijenile pištaljke i transparenti…

    ‘Refome u obrazovanju, HITNO’

    Poruka je očigledna … “Refome u obrazovanju, HITNO“, govori jedan od transparenata u rukama profesora.

    Prosvjetni radnici i roditelji su danas izašli na ulice u centru Sarajeva gdje od nadležnih traže kvalitetne reforme koje će prije svega djecu staviti u fokus obrazovnog sistema, a ne birokratiju.

    „Ko će novčano kazniti ministra kad pogriješi?“, jedan je od transparenata koji aludira na nametnute novčane sankcije za eventualne administrativne greške prosvjetnih radnika.

    „Postoje pravilnici kojima se novčano kažnjavaju prosvjetni radnici, a sa druge strane ne postoji nikakav sistem koji bi mogao sankcionisati donosioce apsurdnih regulativa. Višak administracije nas opeterećuje i to je veliki izvor našeg nezadovoljstva“, kaže Armin Bukvić, profesor tjelesnog odgoja u osnovnoj školi Alija Nametak.

    Potreba i odgovornost roditelja da podrže protest [Al Jazeera]
    Među okupljenima se našao veliki broj roditelja koji osjećaju dužnost zajedničke borbe za bolje obrazovanje svoje djece. „Osjećam potrebu, i prije svega odgovornost da se kao majka školaraca uključim u ovo okupljanje. Želim iskazati podršku ljudima kojima povjeravamo svoju djecu na podučavanje, kojima je posao da im usađuju društvene vrijednosti, i kojima je nametnuti sistem svezao ruke da sve to što sam rekla ne mogu činiti“, navodi Rabina Baltić iz Sarajeva.

     

    „Priključio sam se protestu kako bih prije svega podržao svoje kolege, jer ovo isto možemo tražiti i mi, iz visokog obrazovanja. Također, ovdje sam danas došao kao roditelj, jer su i moja djeca ta, na kojoj se defektne reforme lome. Koncept Interne evaluacije kao profesor uvažavam i smatram ga odličnim konceptom, ali u praksi to ide drugačije, pritisak je i na djeci i na samim prosvjetnim radnicima. Mnogo toga se mora promijeniti, jer, kako se čini, imamo lošiji obrazovni sistem nego prije 20 godina“, navodi profesor sa Fakulteta političkih nauka Haris Cerić.

    ‘Učitelji smo, nismo pisari’

    Osim vođenja progresa i ocjena učenika u konvencionalnom dnevniku, u formi fizičkog dokumenta, uvedena je praksa korištenja ‘e-dnevnika’, digitalne verzije razrednog dnevnika. Otud i šaljivi transparent profesora osnovne škole sa porukom „Učitelji smo, nismo pisari“.

    „Korištenje ‘e-dnevnika’ je dio inovativnog pristupa i budućnosti, i to je u teoriji nešto što je potrebno uvesti. Ali okruženje u kojem radimo ne postoje elementarni uslovi niti bilo kakva digitalna infrastruktura koja nam omogućava funkcionisanje… u najboljem slučaju nemamo interneta, a kada se požalimo da nemamo uslova, argument je da svako danas posjeduje pametni telefon i samim time ima pristup internetu“, govori Bukvić.

    Djeca prestaju biti u fokusu zbog duplih administrativnih zaduženja prosvjetara [Al Jazeera]
    Bukvić ističe da je došlo vrijeme kada se nazire gubljenje svrhe obrazovanja, djeca prestaju biti u fokusu jer se pod pritiskom duplih administrativnih zaduženja sve manje vremena može posvetiti nastavi. „Dugo godina nam se obećava da će ići na bolje, ali ništa se ne dešava, samo nas zatrpavaju obavezama i ne možemo se fokusirati na svrhu, da učimo djecu i da sa njima provodimo vrijeme na času. Konstanto nam se donose novi pravilnici, imaju ljudi koji rade 7-8 godina na određeno koji ne mogu osigurati svoju egzistenciju, ne znaju imaju li ili nemaju posao, pa hajde da se donese neki pravilnik i njima u korist“.

    Ljubav i agonija

    Između ostalog, prosvjetni radnici su tražili ukidanje mjera štednje kao i poštivanje kolektivnih ugovora.

    Profesorica koja nema riješen radni status, i koja je željela ostati anonimna, navodi da, uprkos nedostatku osnovnih sredstava za rad i dodatnih obaveza koje nemaju prkatičnog povoda, ona sedmu školsku godinu dolazi na posao u kombinaciji ljubavi prema poslu i agonije realnosti.

    „Ovo što radim volim srcem i dušom, ali postoje granice dostojanstva i egzistencije. U nemogućim uslovima sa stalnim pritiskom od mogućih sankcija, dolazim na posao sedam godina sa ugovorom na određeno vrijeme. Teško je sve hronološki poredati, nije jedan problem, već ‘hiljadu i jedan’. Tražimo da se našoj profesiji vrati dostojanstvo“, kaže profesorica iz Sarajeva.

    Nemamo sredstva za osnovne uslove za rad, fali nam osnovni materijal, navode prosvjetari [Al Jazeera]
    Iako je Vlada KS na jučerašnjoj sjednici donijela četiri zaključka koji se u određenoj mjeri odnose na ispunjavanje zahtjeva prosvjetnih radnika, to nije bilo dovoljno. Vlada KS je iskazala čvrsto opredjeljenje za dosljedno sprovođenje kolektivnog ugovora. Vlada je ministru Elviru Kazazoviću hitno naložila da pokrene proceduru donošenja pedagoških standarda te da se nastave pregovori sa sindikatom. Sindikat ništa od toga nije uvažio uz poruku da više da ne vjeruju praznim obećanjima, već žele konkretna djela, što je rezultiralo današnjim protestom u centru glavnog grada Bosne i Hercegovine.

    Ostavite komentar. NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove portala Otisak.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Otisak.ba zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

    Molimo Vas unesite komentar
    Molimo Vas unesite Vaše ime ovdje

    thirty six + = forty three