Koordinator za reformu javne uprave u BiH Dragan Ćuzulan i ovlašteni zastupnik firme “Lanako” Banja Luka Dragan Ninić danas su u Sarajevu potpisali ugovor o realizaciji projekta “Nadogradnja i uspostavljanje sistema za e-sjednice vlada”.
Vrijednost ugovora je 985.400 KM. Projekat je finansiran sredstvima Fonda za reformu javne uprave, a biće implementiran tokom narednih godinu dana.
Nakon potpisivanja ugovora, Ćuzulan je rekao da je ovo još jedan reformski projekat iz oblasti e-uprave, a njegov cilj je da omogući institucijama javne uprave da posluju transparentnije i brže implementacijom stabilnog, efikasnog i sigurnog sistema za upravljanje i praćenje sjednica vlada.
Projekat je zajednički za nivo Republike Srpske i Brčko distrikta BiH, a njegova specifična svrha je nadograditi sistem za elektronsko vođenje sjednica sa objedinjenom komunikacijom i kolaboracijom za Vladu Republike Srpske /100 korisnika/ i uspostavljanje sistema za elektronsko vođenje sjednica sa objedinjenom komunikacijom i kolaboracijom za Vladu Brčko distrikta /70 korisnika/.
“Projekat ima za cilj da omogući institucijama javne uprave na nivou Republike Srpske i Brčko distrikta BiH da posluju transparentnije i brže kroz implementaciju stabilnog, efikasnog i sigurnog sistema za upravljanje i praćenje sjednica Vlade”, istakao je Ćuzulan.
Projekat uključuje isporuku IT opreme hardvere i softvere, te svih neophodnih licenci, testiranje sistema, a između ostalog, i obuku korisnika.
“Projekat se odnosi samo na dva nivoa – Republiku Srpsku i Brčko distrikt, ali ne i na nivo BiH i federalni, jer se Savjet ministara BiH i federalna Vlada nisu odlučili za učešće u ovom projektu jer već imaju sisteme za e-sjednice koji u potpunosti zadovoljavaju njihove potrebe. Umjesto toga su ova dva upravna nivoa odlučili da implementiraju DMS sistem, za što je izrada projektne dokumentacije u toku”, pojasnio je Đuzulan.
Prema njegovim riječima, sistem za elektronsko održavanje sjednica vlada Republike Srpske i Brčko distrikta BiH treba da unaprijedi, podrži i olakša rad svim učesnicima koji u radu vlada učestvuju, od pripreme i kandidovanja materijala za sjednice, preko pripremanja dnevnog reda i uvrštavanja materijala koji prate kandidovane tačke u sam dnevni red, do pregleda materijala i izjašnjavanja o istim putem glasanja, komentara i slično.
Nova rješenja, dodao je on, treba da omoguće pristup svim učesnicima u radu sjednica sa bilo koje lokacije na kojoj imaju dovoljno kvalitetan pristup Internetu i putem prenosnih uređaja.
Tako unaprijeđen novi sistem će za svaku sjednicu omogućiti učesnicima u radu sjednice jasan i razumljiv prikaz podataka dnevnog reda, prikaz materijala o kojima se raspravlja te mogućnost stavljanja komentara i razmjene poruka s drugim učesnicima sjednice, te izjašnjavanje glasanjem po pitanjima koje zahtjevaju taj vid izjašnjavanja.
“Novi sistem bi trebalo da podrži kompletan rad vlada i radnih tijela koje vlade imenuju /odbori, komisije, savjeti, radne grupe…/ tako da upotreba papira i papirnih dokumenata bude svedena na minimum, ako ne i potpuno ukinuta. Sa druge strane, rješenja treba da obezbijede i sigurno čuvanje dokumenata”, naveo je Đuzulan.
Dodatno, uvođenje novog sistema doprinijeće efikasnijem korištenju radnog vremena i postojećih resursa, produktivnijem timskom radu uz razvijanje komunikacionih i organizacionih vještina i olakšavanje komunikacije službenika imenovanih u radne grupe i tijela na nivou vlade i njenih institucija.
On je izrazio uvjerenje da će firma “Lanako” obaviti korektno ovaj posao, na zadovoljstvo korisnika projekta.
Dragan Ninić je potvrdio da će posao biti urađen kvalitetno i u dogovorenom roku.
“Rezultati ovog projekta će se direktno manifestovati na sve građane Republike Srpske i Brčko distrikta, gdje se projekat i implementira”, dodao je Ninić.