More

    Preporuke za zaštitu od visokih temperature Odjela za javno zdravstvo Brčko distrikta Bosne i Herceogivne

    Budući da nam i kalendarski stiže ljeto a s njim i visoke temperature zraka, koje mogu štetno djelovati na zdravlje, donosimo vam preporuke za zaštitu od visokih temperature:

    Izbjegavajte nositi tamnu odjeću i odjeću neodgovarajućih tkanina

    Držite se svjetlijih boja, poput bijele i pastelnih, koje ne apsorbiraju toliko topline i ne povećavaju tjelesnu temperaturu i birajte prozračne tkanine kao što su pamuk i lan, a treba potpuno izbjegavati sintetičke tkanine.

     Boravite u zatvorenom klimatiziranom prostoru i rashladite svoj dom i radni prostor

     Osim ako to nije apsolutno potrebno, ne izlazite iz kuće, naročito u popodnevnim satima, kada je vrućina najveća. Izlazak, čak i na nekoliko sati, ima tendenciju da iscrpi iz organizma veliku količinu energije te da se brzo osjećamo letargično i dehidrirano.

    Pokrivala za glavu

     Ako se krećemo tokom poslijepodneva, treba staviti šešir širokog oboda na glavu ili maramu prozračnog materijala što će spriječiti da toplina direktno dođe do glave te nas zaštititi od toplotnog udara.

    Vježba u umjerenim količinama

    Svi oblici napornih vježbi trebaju biti rezervirani za ohlađene teretane i zatvorene sobe s klimom.

    Obavezno hladan tuš

    Tokom ljeta najbolje se tuširati dva puta ili tri puta na dan. Dobar tuš može biti osvježavajući nakon vrućeg dana, jer pomaže da se snizi tjelesna temperatura.

    Pravilna prehrana

    U ishranu je potrebno uvesti lagane  obroke, bogate svježim voćem i povrćem a izbjegavati crveno meso i suho voće. Preporučuju se obroci s ribom. Potrebno je kloniti se jako zaslađenih poslastica te umjesto njih izabrati lakše poput sladoleda i voćnih salata.

     Zaštita od sunca

    Pola sata prije izlaska na sunce treba nanositi zaštitu od sunca, jer pomaže u zaštiti od štetnih UV zraka.

    Piti puno tekućine

    Iznimno je važno kontinuirano unositi tečnost jer je uslijed visokih temperatura moguća dehidracija. Treba piti lagana pića poput limunade ili svježe voćne sokove za smanjenje topline i nadoknadu vode koja se izgubi kroz znoj. Treba izbjegavati alkohol i pića koja sadrže kofein, jer ona povećavaju gubitak tekućine iz tijela, navedeno je na zvaničnoj Facebook stranici Odjela za zadravstvo Brčko distrikta Bosne i Hercegovine.

    Otisak.ba

    Ostavite komentar. NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove portala Otisak.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Otisak.ba zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

    Molimo Vas unesite komentar
    Molimo Vas unesite Vaše ime ovdje

    five + three =

    Čitano

    Povezani članci