Iako na prvu zvuči nepotrebno, ovakvo svjetlo u određenim situacijama itekako ima smisla. Ideju staru godinama patentirala je slovačka tvrtka Lumaco Innovations, koju je osnovao Lubomir Marjak.
On je ujedno i osmislio sistem prednjih kočionih svjetala za koja očekuje da se što prije nađu u praksi, piše Novinky.cz.
Princip je jednostavan. Radi se o LED traci postavljenoj u nivou prednje maske koja zasvijetli zajedno sa stražnjim kočionim svjetlom u trenutku kad vozač stisne papučicu kočnice.
Prednosti ovog sistema vidljive su u brojnim situacijama, a posebno u “komunikaciji” sa slabijim učesnicima u saobraćaju kao što su pješaci i biciklisti.
U službenim dokumentima firma izdvaja brojne situacije u kojima bi ovaj sistem osjetno uticao na podizanje sigurnosti u saobraćaju. Tako recimo kod priključenja na glavnu saobraćajnicu vozač u dolasku vidi zaustavlja li se drugi vozač. Isto vrijedi i za automobil koji na raskršću želi skrenuti lijevo i presjeći voznu traku.
Situacije na pješačkim prelazima nije potrebno objašnjavati. Upaljeno zeleno svjetlo na prednjem kraju automobila pružit će olakšanje pješaku jer će znati da automobil u dolasku koči.
Ipak, da bi se ovaj sistem primijenio u praksi, Evropska komisija zahtijeva rezultate testova u upotrebi. Stoga će se provesti testna faza u regijama Trenčin i Žilina, gdje će autobusi i vozila državnih službi, njih gotovo 3000, biti opremljeni prednjim svjetlima kočnica.
Testiranje je započelo prije desetak dana i provodit će se devet mjeseci, do kraja juna iduće godine. Recimo i kako su u ovaj međunarodni projekt uključeni saobraćajna policija i univerziteti u Bonnu i Žilini. Prvi testovi provedeni na aerodromu u Berlinu bili su uspješni.
Otisak.ba