U Brčkom je danas prezentiran projekat Međunarodnog aerodroma.
Doc. dr Sašo Murtić iz Novog Mesta, član slovenskog konzorcija preko kojih investiraju strani ulagači u razne projekte diljem svijeta, prezentirajući projekat istakao je da je pozicija Distrikta veoma dobra kada je u pitanju željeznički, cestovni, vodni, ali i zračni promet, koji se može vrlo brzo raširiti na sve strane, i za veoma kratko vrijeme, za par godina, preuzeti mnoge poslove Beogradu, Zagrebu, kao i mnogim drugim aerodromima u ovom dijelu Balkana.
On je naveo da je digitalizacija u svijetu prouzrokovala brzi promet roba, dostava proizvoda, poluproizvoda i sirovina, za šta su aerodromi idealni.
Položaj za aerodrom u Brčkom je idealan, jer je podruučje dosta ravno, a i magla, zbog koje mnogi letovi budu otkazani, nije previše izražena na ovom prostoru.
Izgradnja aerodroma bi privukla mnoge investitore koji bi željeli ovdje proizvoditi, prerađivati i dorađivati.
Projekat je vrijedan 400 miliona eura, a riječ je o materijalima, infrastrukturi i izgradnji, koji bi na kraju ostali Distriktu, pojasnio je Murtić.
Murtić je pojasnio da je riječ o manjem aerodromu s jednom pistom, na kojoj bi bilo uposleno oko 1.000 radnika.
Investitori imaju samo jedan uvjet, a to je da sa zakonske strane, odnosno administrativno sve bude uredno.
Murtić je još naveo da je nekliko solucija u razmatranju kada je u pitanju ovaj projekat, a jedna od njih je da distrikt Brčko riješi administrativni dio, a investitori bi dalje radili sami i plaćali Brčko distriktu pristojbe, dok je moguća i opcija s koncesijom na nekoliko godina, gdje bi nakon njenog isteka sve ostalo distriktu Brčko.
Predsjednik Skupštine Brčko distrikta BiH Esed Kadrić je kazao da su Distriktu zanimljive sve poslovne ideje koje će na neki način pospiješiti život u našoj lokalnoj zajednici.
Kadrić cijeni da ideju treba uzeti s velikom odgovornošću, te ako dođe do realizacije, bit će od velike koristi kako za našu zajednicu, tako i za regiju.
On ne misli da će biti političkih opstrukcija, posebno ako se uzme činjenica da Distrikt ne ulaže ni jednu marku, a može mnogo zaraditi, i da je riječ o jednoj značajnijoj investiciji u BiH u proteklih deset godina.
Kadrić je poručio da će s naše strane sve biti neophodno odrađeno kako bi došlo do realiziranja ovoga projekta, dok je na slovenačkom konzorciju da nađu kvalitetnog investitora.
Investicija od 400 mil € da se isplati za nekoliko godina i da onda aerodrom ostaje Brckom. Jeli to malo preambiciozno?
Takodje 1000 uposlenih radnika dok npr Internacionalni aerodrom Sarajevo ima 420 radnika.
Treba uraditi Elaborat na bazi realnih pretpostavki a ne odokativno.
Zvuci suvise lijepo da bi bilo istinito.Ova ideja je stara mozda koliko i ja,ali nazalost nikad nece ugledat svjetlo dana.Zasto? Pa iz dva razloga.Prvi je ,sto je vjerovatno ovo jos jedna Slovenska podvala u nizu,koje su Slovenci izveli na podrucju Bosne i Hercegovine posljednjih 20-25 godina a sve su iz sfere investicija i ulaganja.
Krenimo prvo sa opljackanim BiH stedisama u Ljubljanskoj banci,pa investicijom na Sarajevskoj obilaznici,pa sa trgovackim lancem TUS itd.itd. Brcko je dosad na redovnim sudskim sporovima po osnovu sklapanja raznih stenih ugovora i “ne pridrzavanju” po istim,ISPLATILO MILIONE I MILIONE RAZNORAZNIM INVESTITORIMA.
Obratite paznju na onu stavku “ne pridrzavanje” jer ona tim tzv investitorima donese nekoliko miliona a da se nisu ni nakasljali. Naime,u ugovor o investiranju i gradnji se obavezno ugradi neka stavka sa datumskim rokom koji bi u ovom slucaju morao da ispuni Brcko distrikt, u protivnom u slucaju probijanja roka (sto posebni ljudi u vladi i skupstini za pare odrade) Brcko PLACA PENALE koji mogu biti u milionskim iznosima.
Ovo je vec stari oprobani recept i vjerujte mi jos uvijek pali. A to otprilike ide ovako: Naime investitor/i putem tendera odaberu izvodzaca ili podizvodzaca za pomenuti projekat.U ugovoru se decidno navede datum do kog Brcko distrikt treba da izvrsi exproprijaciju zemljista,pripremi putnu,elektricnu,vodovodnu i dr. infrastrukturu…
Dan po isteku tog datuma,izvodzac vrsi transport svoje mehanizacije na to radiliste da bi zapocelo sa radovima.
Ali,sad pocinje jebada.Odredzana grupa ljudi zaduzena za pripremu terena za gradnju nije nista ili veci dio obaveza pripremila(naravno,namjerno opstruisali) ,te izvodzac iznajmljuje parking za svoju pristiglu mehanizaciju i OD TOG TRENA pocinju da se zbrajaju penali,u evrima naravno,Pa krenimo redom,
1.Zakup parkinga povrsine (lupam) 5000 m2——–po danu——–(opet lupam) 500 evra
2.Bager van exploatacije 1 sat 60 evra x 10 sati……………………………………………………..600 evra
3.Rovokopac van exploatacije 1 sat 60 evra x 10 sati………………………………………………600 evra
i tako redom za sve gradzevinske masine portrebne za gradnju i ti otprilike zna bit i do nekoliko desetina hiljada evra po 1 danu !!!! Samo za 10 dana bi penal bio veci od 1,000.000 KM
A ako se ovo i ne desi,onda ce se desit BAS ONO STO KADRIC NEGIRA,a to je politicka opstrukcija.
Pa sam Doc. dr Sašo Murtić kaze na pocetku svog izlaganja ,(citiram) : “ali i zračni promet, koji se može vrlo brzo raširiti na sve strane, i za veoma kratko vrijeme, za par godina, preuzeti mnoge poslove Beogradu, Zagrebu, kao i mnogim drugim aerodromima u ovom dijelu Balkana.” (kraj citata)
Pa zar neko zaista misli da ce Beograd i Zagreb to dopustiti i da nece putem svojih pijuna Srba i Hrvata u skupstini oboriti svaki prijedlog vezan za gradnju aerodrma???? Onda ste zaista naivni.
Ovo je moje licno misljenje i ne mora bit istinito,ja bih volio da sam se zajebo ali kazu da je posimista ustvari OPTIMISTA SA ISKUSTM 🙂
Lijep pozdrav
Ima dosta istine u tvom tekstu
Častim kafu kod Aladina.
Bravo,Sjajno,Kako Se Prije Niste Sjetili?,Hvale Vrijedna Investicija,Zasluzili Ste Da Vam Neki Psihopata Uleti U Kancelarije S Bacacem Plamena.Pozzz..