Lamija Zahirović: Imamo li hrabrosti o svemu otvoreno raspravljati?!

Foto-ilustracija: Pixabay.com

Kažu da je znanje je moć i kažu da na mladima svijet ostaje. Kažu obrazovana omladina je najveće bogatstvo jednog društva. A mi pitamo: Ko bira znanje koje je mladima potrebno i neophodno?

Kao i svi učenici, i mi se često žalimo na naš obrazovni sistem, nastavu, predmete, ali rijetko kada se dogodi da se naš glas čuje.

Naše primjedbe nisu uvijek loše, i ne treba ih tek površno saslušati, one znaju biti i konstruktivne kritike u želji da se nastavni planovi i programi  poboljšaju te ponude znanje u oblastima za koje smatramo da su nam potrebne.

Prihvatamo izazov III 2 i predstavljamo temu našeg III 8, a ona glasi: Nedostatak seksualne edukacije u školama.

Možda naša tema u ovom društvenom trenutku nije prioritetna, možda je za neke i šokantna, ali, kako god, mislimo da je svakako važna i izazovna. 

Razmišljajući o tome šta bi bila originalna tema za projekat Građanin, zaključili smo da ni u jednom predmetu nije predviđena oblast u okviru koje će mladi sa naučnog aspekta saznavati o samim seksualnim odnosima, o tijelu i reproduktivnim organima, spolno prenosivim bolestima.

Pitamo se zašto se i u 21. vijeku izbjegava pričati o tome? A ako istinski težimo građanskom društvu, onda ne smije biti pitanja o kojima se ne razmišlja i ne govori.

Period srednje škole je vrijeme kada se naša tijela mijenjaju, kada sazrijevamo u svakom smislu, emocionalno, fizički i mentalno, a ipak mali broj mladih ima osobu s kojom može otvoreno bez stida pričati o takvim stvarima.

Iz tog razloga smatramo da škola, kao vaspitno-obrazovna ustanova, treba svima omogućiti da nauče kako naša tijela funkcionišu i kako se zaštiti od spolno prenosivih bolesti.

Na taj način obrazovanje će napraviti prostor gdje će svako imati slobodu da bez ikakve sramote postavlja pitanja o stvarima koje su mu nepoznate.

Roditelji također trebaju naučiti kako biti otvoreni za teme seksualnog ponašanja, kako i koje informacije ponuditi s obzirom na dob djeteta, kako odgovoriti na neka pitanja i kako prenijeti prave vrijednosti djeci.

Jer šutnja i zatvaranje očiju pred problemom i neodgovorenim pitanjima je opasnije od samog problema. Iz šutnje će se razviti posljedice.

Toliko smo ponosni na konstantni napredak svega u 21. vijeku – tehnologije, medicine, privrede – a kada ćemo vidjeti napredak i promjenu i u našem društvu i razmišljanju?

Kako je moguće da se ovakve teme idalje smatraju sramotnim i previše otvorenim za naše okruženje, i zašto mladi konstantno ispaštaju zbog konzervativnog i zatvorenog načina razmišljanja starijih generacija – osoba kod kojih je strah od nepoznatog ogroman a ipak vlastitu djecu svjesno šalju u nepoznato i žmire na sve što se dešava pred njima.

Krajnji cilj ovakve edukacije bio bi sprečavanje preranog i nezaštićenog stupanja u seksualne odnose, prevencija brojnih neželjenih posljedica neznanja i predrasuda, sprečavanje različitih formi seksualnog iskorištavanja i zlostavljanja, te doprinos razvoju tolerantnih, na poštovanju zasnovanih i kvalitetnih odnosa među spolovima i među ljudima uopće.

Vrijeme je da se svi probudimo i shvatimo da je seksualna edukacija neophodna i potrebna među tinejdžerima, dosta nam je da naša tijela i priroda budu tabu tema.

I dok ovo čitate, neki od vas nas osuđuju, smatraju nemoralnim što u ovom, i bilo kojem drugom, vremenu predlažemo da „nemoralni“ sadržaji uđu u školske programe.

A mi vam odgovaramo pitanjima: Zar je nemoralno biti ginekolog ili babica?

Zar njihova  znanja nisu ona koja pomažu da se na bezbijedan način rađaju novi životi?

I na kraju izazivamo III 5 JU Ekonomske škole da predstavljanjem svoje teme pokažu građansku svijest i  hrabrost.

Autorica: Lamija Zahirović

Ostavite komentar. NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove portala Otisak.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Otisak.ba zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

Molimo Vas unesite komentar
Molimo Vas unesite Vaše ime ovdje

seventy eight ÷ = 13