Kvalitet zdravstvenih usluga je često loš, ali i građani malo čine da ga poboljšaju, jer se zvanično, imenom i prezimenom, ni ne žale iako su doživjeli negativna iskustva, rečeno je na prezentaciji u Tuzli.
Udruženje potrošača BiH i Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu BiH juče su održali prezentaciju u Tuzli kako bi građanima predstavili koja prava imaju kada su u pitanju zdravstvene usluge i kome da se žale. Građani Tuzle imaju različita iskustva s uslugama u zdravstvenim institucijama.
“Jedan dan zovem da se naručim za tablete. Muž pije tablete za pritisak, ja za srce. Ja sam 20 puta okrenula broj da pitam sestru kad mogu doći po tablete. Niko mi se nije javio. Za sedam dana mogu umrijeti, a ne mogu se zakazati kod ljekara”, izjavila je Tahira Cipurković, koja nikada nije uložila žalbu.
Penzionerka Ferida Šehić ima pozitivna iskustva. Kaže da je živjela u Hrvatskoj, ali smatra da su doktori u Tuzli za nju bolji i ima sve riječi pohvale.
“Imala sam dvije operacije i super sam prošla, sve dobro. Niti sam kad kome šta od ljekara nosila, niti su tražili, niti sam davala”, ispričala je Ferida. Domovi zdravlja, klinički centri, ambulante i apoteke imaju sandučiće za žalbe i pohvale usluga zdravstvenih radnika. Međutim, građani, i ako upute žalbu, ona je anonimna.
“Imamo različite žalbe, ali uglavnom ljudi ne žele da se predstave. Misle da im se može to obiti o glavu kad je u pitanju zdravlje”, rekla je Gordana Bulić, predsjednica Kluba potrošača Tuzla, i dodala da se žalbe prosljeđuju institucijama na koje dolaze prigovori.
Zakon o zdravstvenim usluga nalaže da su sve zdravstvene ustanove u Federaciji dužne uvesti sistem sigurnosti i kvaliteta u pružanje usluga, dok Agencija za kvalitet i akreditaciju zdravstva FBiH propisuje standarde koje treba zadovoljiti, a koji su jedan od uslova pridruživanja BiH Evropskoj uniji.
“Zakon propisuje da zdravstveni radnik prema pacijentu treba da se odnosi jednako, bez diskriminacije po bilo kakvom osnovu, a zdravstvene ustanove su dužne pratiti prigovore pacijenata”, rekla je Vera Kerleta-Tuzović, stručni saradnik za standardizaciju u Agenciji.