Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Ismir Jusko rekao je u razgovoru za Anadolu Agency (AA) kako vjeruje da će u narednom periodu turska delegacija sa svim prikupljenim informacijama koje je dobila tokom proteklih dana boravka u BiH napraviti studiju izvodljivosti i da ćemo svi dobiti odgovor koji željno iščekujemo, a to je koji će biti model finansiranja izgradnje autoputa i brze ceste Sarajevo-Beograd.
“Na današnjem završnom sastanku sa predstavnicima Direkcije autocesta Turske ćemo objediniti sve ono što je urađeno u proteklih nekoliko dana i dogovoriti kada će nastupiti druga faza.Trebamo biti strpljivi. Ova turska delegacija je pokazala veliku ozbiljnost. Na kraju, svi oni koji su razgovarali sa njima vidjeli su na osnovu postavljenih pitanja o kojim se ekspertima radi. A, radi se o ljudima koji iza sebe imaju hiljade i hiljade kilometara napravljenih puteva. Ali, dinamika koja se dešava u proteklih sedam dana meni lično kao ministru komunikacija i prometa stavlja do znanja da ovo neće biti projekat koji će stati sada na ovome već definitivno dinamika će biti ista kao što je bila ovih proteklih pet dana i u budućnosti”, rekao je Jusko.
Ministar komunikacija i prometa kaže da je od četvrtka prošle sedmice, kada su oko tri sata poslijepodne dobili zvaničnu informaciju da turska delegacija dolazi u BiH, pripremljene stvari u rekordnom roku.
“Za manje od 24 sata u Ministarstvu komunikacija i prometa se organizovalo sve po pitanju sazivanja entitetskih ministarstava, njihovih javnih preduzeća da u utorak dođu u Sarajevo i da održe prezentaciju turskoj delegaciji svih onih projekata i informacije koje imaju. Bio je to poziv njima da im prezentuju i daju takve podatke jer matični razlog dolaska turske delegacije je objedinjavanje svih informacija koje su vezane za ove dvije trase. Nakon utorka, kada su predstavnici turske delegacije imali priliku da iz prve ruke čuju ono što imaju predstavnici entiteta, u srijedu i četvrtak se izašlo na teren”, rekao je Jusko.
Upravo taj izlazak na teren, naveo je Jusko, bio je pun pogodak zbog toga što su predstavnici turske delegacije imali da urade dvije stvari. Prije svega, kaže Jusko, da vizuelno obiđu i pogledaju oba kraka preko sjeveroistočne i istočne Bosne, a sa druge strane da razgovaraju sa predstavnicima lokalne zajednice.
Istakao je da su informacije koje su dobili od lokalne zajednice od strateškog značaja zbog toga što predstavnici lokalne zajednice najbolje poznaju taj teren, imaju detaljne mape, planove i karte za te krajeve.
“Zahvalio bh se svim predstavnicima entitetskih i kantonalnih vlada, entitetskih ministarstava, lokalne zajednice koji su ovu delegaciju dočekali, ako mogu biti slobodan i reći, raširenih ruku i stavili se u potpunosti na raspolaganje po pitanju bilo čega. Od početka mandata nisam bio u prilici da budem dio nečega da ima toliko pozitivne energije kao što je bilo pozitivne energije u proteklih pet dana. Ne mogu apsolutno da nađem, bio bih zlonamjeran kada bih to uradio, a ne mogu, bilo šta što bi mogao uzeti kao ometajući faktor. Sve je bilo u najboljem redu i iskreno priželjkujem da se ovakva dinamika nastavi i u budućnosti, da zajedno sarađujemo. Ovo nije nikakavo politikanstvo, ovo je u interesu građana BiH i svi su se tako odnosili u posljednjih pet dana”, naveo je Jusko.
S obzirom na to da se u proteklo vrijeme pominje novi način izgradnje infrastrukture u BiH, putem koncesija, od ministra komunikacija i prometa smo tražili odgovor da li je to najbolji model za BiH.
“Nova zaduženja nisu nešto što ide u prilog BiH. Ali, ono što moram istaći, turska delegacija niti jednog momenta nije ušla u razgovore po tom pitanjuu. Bili su stava od samog početka, pa sve do jučer, kada su im postavljali pitanja predstavnici lokalnih zajednica, da tek kada objedine sve informacije koje dobiju, kada naprave studiju izvodljivosti oni će izaći sa informacijom koji će to model finanisaranja biti. Ono što čujem u proteklo vrijeme da se radi o tzv. BOT sistemu (izgradi-koristi-predaj). Definitivno sada ne bih izlazio u javnost da bilo šta prejudiciramo, da govorimo šta će to da bude. Uvjeren sam također da u narednom periodu kada oni naprave studiju izvodljivosti, a ne vjerujem da će to dugo trajati, javnost će biti informisana. Ja ću to prvi da uradim, da kažem šta je to zvanično od strane turske Vlade predloženo kao model finansiranja oba ova kraka”, rekao je Jusko.
Navodi da dinamiku druge faze definitivno određuje delegacija Turske, odnosno predstavnici koji su posjetili BiH.
“Ono što se očekivalo od nas, mi smo u potpunosti uradili. Sakupili sve informacije i dali njima. Ali, kao što ste mogli vidjeti u proteklih sedam-osam dana koliko je brza dinamika od inicijalne informacije, inicijalnog sastanka, da se pokrenu aktivnosti kada su u pitanju obje ove trase, dolazak turske delegacije pokazuje da oni sigurno neće čekati niti će pustiti da prođe dosta vremena da bi oni napravili studiju izvodljivosti. Zamjenik direktora Direkcije autocesta Turske je više puta istakao da jedva čeka da krene sa konkretnim radovima. Naravno, konkretni radovi su preduvjetovani projektnom dokumentacijom, ali ja vjerujem da mi nećemo čekati dugo povratnu informaciju iz Turske. Bio sam slobodan da to i kažem predstavnicima turske delegacije da u narednom periodu ako bude bilo potrebno nove konsulatcije, neke dodatne informacije ljudi iz BiH će u najkraćem mogućem periodu otići u Tursku i donijeti im sve ono što im treba”, poručio je Jusko.