Izrada studije izvodljivosti koju radi Direkcija za ceste Turske, odnosno realizacija projekta autoputa i brze ceste Sarajevo – Beograd bit će teme razgovora sa Ahmetom Arslanom, ministrom prometa, pomorstva i komunikacija Turske, koji će u Sarajevo doputovati u četvrtak u delegaciji Turske koju predvodi premijer te države Binali Yildirim, potvrdio je u intervjuu za Anadolu Agency (AA) Ismir Jusko, ministar komunikacija i prometa BiH, prenosi Otisak.ba.
“Drago mi je da ministar Arslan dolazi u, mogu reći, uzvratnu posjetu Bosni i Hercegovini. Imao sam prilike biti sa ministrom Arslanom prije otprilike dva i po mjeseca na konferenciji koja je bila vezana za Ecommerce. Tada smo razgovarali također o spajanju Sarajeva sa Beogradom, mada tada nije bilo naznake da će doći delegacija Direkcije za ceste Turske, koja je bila prije otprilike mjesec dana u BiH. Nakon posjete delegacije Direkcije za ceste Turske, koja je obišla sve predložene putne pravce, mi smo u iščekivanju studije izvodljivosti”, naveo je Jusko.
Dvije milijarde KM na raspolaganju za cestogradnju
Ministar komunikacija i prometa BiH govorio je i o svojim očekivanjima koji se odnose na izgradnju autoputa i brze ceste Sarajevo – Beograd.
“Ono što je bitno istači je da je bilo nekoliko prijedloga. Znamo da su dva pravca određena i to jedan koji ide preko Tuzle i drugi koji bi išao preko Vardišta. Vezano za spajanje Vardišta, jedan je prijedlog da to ide preko Sokoca, drugi da ide preko Goražda. Kada je u pitanju sjeverna Bosna, zna se da je jedan od pravaca koji se najviše potencira preko Tuzle, spajanjem na Brčko i Bijeljinu. Mi smo imali konferenciju u Sofiji prije desetak dana gdje je Evropska komisija stava, kada se prave planovi bilo kojeg putnog pravca, da se definitivno ide u to da je blizu željeznica, te da se spajamo sa vodnim komunikacijama gdje god je to moguće. Sjeverni dio autoputa Sarajevo – Beograd spaja nas sa Lukom Brčko. Kada je u pitanju dio koji ide preko istočne Bosne, spaja nas sa jednom od najvećih, odnosno najvećom industrijskom zonom, a to je Goražde”, istakao je Jusko.
Naveo je da su i jedan i drugi pravac strateški bitni za BiH. Istočna Bosna se, navodi on, spaja sa Koridorom 11 sa jedne i Koridorom 5c sa druge strane, centralni dio BiH spaja se sa Tuzlom, a Tuzla se spaja sa Lukom Brčko.
“Tako da i jedan i drugi pravac u momentu kada zaživi u punom kapacitetu, odgovorno tvrdim, nakon Koridora 5c bit će sigurno najfrekventniji. Ekonomski razvoj u BiH će sigurno da se osjeti kada ti putni pravci budu napokon u punoj funkciji”, stava je Jusko.
Projekcije koje su rađene u BiH pokazuju da bi za izgradnju brze ceste Sarajevo – Goražde trebalo 850 miliona eura. Jusko kaže kako se osjeća privilegovanim što će njegov mandat obilježiti usvajanje Okvirne transportne strategije.
“To nije posao samo ministra, to je posao cijele vertikale, od nivoa države do nivoa entiteta. U posljednjih desetak godina pokušalo se nekoliko puta završiti sa transportnom strategijom, ali nije išlo. Moj mandat, odnosno početak mandata, posebno u prva tri mjeseca, obilježio je u smislu aktivnog rada na transportnoj strategiji. Zajedno smo je usvojili, zato što smo svi zajedno shvatili koliko nam je bitna. Prvi benefiti su bili na Samitu Zapadnog balkana u Trstu gdje smo dobili 500 miliona KM, od čega su 96 miliona grant sredstava. U Londonu, na Samitu EBRD-a je potpisano 750 miliona eura za pet projekata na Koridoru 5c. To je sve zajedno dvije milijarde KM novca za Koridor 5c i za revitalizaciju luke Brčko”, kaže Jusko.
Naglašava da u naredne dvije godine apsolutno nema niti jedan razlog da se ne otvori osam gradilišta na Koridoru 5c. Ne trebamo, kaže, biti veliki ekonomski stručnjaci da znamo koliko je to novih radnih mjesta, koliko je to mogućnosti za domaće bh. firme.
“Sada entitetski nivoi, koji su direktno nadležni za raspisivanje međunarodnih tendera, nemaju niti jednu opciju da traže izgovor zbog čega se to ne može realizovati. Sada je na njima potpuna, puna odgovornost da što prije raspišu međunarodne tendere. Mi više nemamo razloga da čekamo. Već imamo poprilično veliki zastoj na gradnji Koridora 5c u protekle dvije godine. Sada su u potpunosti oni odgovorni da sredstva koja su dobili realiziraju, odnosno plasiraju ih na teren”, kaže Jusko.
Novi tender za digitalizaciju
Ministar komunikacija i prometa BiH ističe da nije zadovoljan tempom procesa digitalizacije.
“Ministarstvo je promijenilo strategiju sa DVB-T na DVB-T2. U najkraćem vremenskom roku raspisali smo međunarodni tender. Osam mjeseci je to bilo na Uredu za razmatranje žalbi BiH i posljednji odgovor Ureda je bio da obje kompanije koje su ušle u finale nemaju potpunu dokumentaciju. U razgovoru sa ljudima iz struke došli smo do zaključka da se tender mora obnoviti i ići ispočetka. Trebate biti uvjereni da ispred vas sjedi čovjek kojem je najviše stalo da se što prije realizuje proces digitalizacije. Ali, tu niti je sam ministar u cijeloj vertikali već cijeli tim ljudi, od nivoa države do nivoa entiteta”, ističe Jusko.
Navodi da će u narednih petnaestak dana biti obnovljen tender. Dodaje kako je to jedina opcija kako bi se izbjegao dolazak u situaciju da bude podnesen veliki broj tužbi.
“Nisam čovjek od improvizacije već jednostavno držim se slova ustava i slova zakona. Tako radim i u ovom momentu. Sa naše strane, sve je u potpunosti spremno, ali sada je opcija ostala da jedino što moramo uraditi je obnoviti tender”, ističe Jusko.