More

    Fotogalerija: Brčanski ‘Vozić osmjeha’ na šine znanja dodaje još jednu lokomotivu

    Vrtić „Vozić osmjeha“ ovih dana aktivno radi na pripremi proširenja programa učenja za mališane. Nakon uspješnog provođenja pedagoškog programa „Montessori“ odlučili su da u svoj veliki objekat na Burića brdu uvedu i program Reggio Emilia pedagogije.

    Tim „Vozića osmjeha“ nedavno je boravio u Italijanskom edukativnom centru Loris Malaguzzi.

    „Nakon obilaska njihovog centra odlučili smo da za ovakav program certificiramo odgajatelje za naš vrtić. Program je zasnovan na povratku prirodi i onome od čega potičemo“, ističe Mersiha Žmirić.

    „Uvidjeli smo da ovakav vid odgoja prija našim mališanima i odlučili da ga uvrstimo u naš redovan rad“, istakla je Žmirićeva u razgovoru za naš portal.

    “Pred nama je dosta rada i edukacije, najprije na vaspitačima, kako bi program već od naredne godine mogli da adekvatno primjenjujemo u našim objektima. Na ovaj način želimo i unaprijediti kvalitet našeg rada, koji se prvenstveno zasniva na pravilnom i kvalitetnom odgoju djece predškolskog uzrasta. Najveći komplimenti nam dolaze iz škola, gdje se naši prvačići izdvajaju po stečenom predznanju u našim objektima i to je ono što nas obavezuje da kvalitet našeg rada unapređujemo iz dana u dan”, zaključuje Žmirićeva.

    O programu Reggio Emilia

    Ređo Emilija je obrazovni program koji se zasniva na holističkom pristupu djetetu, porodici, školi i okruženju.

    Ređo Emilija (Reggio Emilia) je napredan grad na sjeveru Italije sa bogatom kulturom. On je dom programa za rano obrazovanje djece. To je filozofija obrazovanja usmjerena na predškolsko i osnovno obrazovanje. Ovaj pristup ranom obrazovanju razvili su, 1963. godine, Loris Malaguci (Loris Malaguzzi), koji je i sam bio učitelj, i roditelji iz sela u okolini Ređo Emilije u Italiji. Roditelji su smatrali da su ratna razaranja uslovila nov i brz pristup učenju njihove djece. Osjećali su da se u ranim godinama razvoja djece formira njihova individualnost. To je vodilo ka stvaranju programa zasnovanom na principima poštovanja, odgovornosti i zajedništva, kroz istraživanja i otkrića u okruženju koje ih podržava i obogaćuje i koje je zasnovano na interesima djece. Malaguci je zagovornik prava djece. Predškolski program Ređo Emilije su prihvatile mnoge škole u svijetu. Pristup učenju male djece po programu Ređo Emilije stavlja prirodni razvoj djece, kao i bliske veze koje ona dijele sa okruženjem, u centar ove filozofije. Programi za rani razvoj djece naglašavaju da im je program Ređo Emilije privlačan zbog načina na koji posmatra i poštuje djecu.

    Filozofija ovog pristupa zasnovana je na sljedećim principima:

    – Djeca moraju da imaju neku kontrolu nad pravcem svog školovanja;
    – Djeca moraju da uče kroz iskustva dodira, pokreta, slušanja, gledanja;
    – Djeca imaju vezu sa drugom djecom i sa materijalnim stvarima u svijetu u kojem mora da im bude dozvoljeno da istražuju;
    – Djeca moraju da imaju beskrajne mogućnosti i načine da se izraze.

    Osnovne karakteristike ovog pristupa uključuju:

    – Aktivno učešće roditelja u razvoju i upravljanju ustanova za rani razvoj djece;
    – Za djecu sa invaliditetom se smatra da imaju “posebna prava”, a ne ”posebne potrebe”;
    – Nastavnici se smatraju pasioniranim učenicima i istraživačima, a ne pružaocima znanja.

    Program „Reggio Emila“ primjenjivaće se u vrtiću Vozić osmjeha u Brčkom već u narednoj godini. Za sve zainteresovane roditelje i mališane, održat će i prezentacijske radionice.

    Ostavite komentar. NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove portala Otisak.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Otisak.ba zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

    Molimo Vas unesite komentar
    Molimo Vas unesite Vaše ime ovdje

    forty four + = 54

    Čitano

    Povezani članci