Vlada Brčko distrikta nastavila je svoju 29. redovnu sjednicu. Na njoj je predstavljen Izvještaj o radu brčanskog Inspektorata u trećem kvartalu tekuće godine.
Premda Vlada nije jednoglasno usvojila ovaj izvještaj, iz Inspektorata su, kažu, njime i svojim djelovanjem zadovoljni.
“Bilo je komentara od pojedinih članova Vlade, čak je jedan član bio protiv izvještaja i usvajanja, međutim, ja mogu reći da sam zadovoljna radom. Treći kvartal je sastavni dio godišnjeg Izvješta o radu, koji ćemo mi dostaviti 31.12, odnosno negdje u januaru, eventualno februaru, kada Vlada bude podnijela kompletan izvještaj o radu Vlade, a sastavni dio toga je i Izvještaj o radu Inspektorata”, rekla je Senada Garić, šefica Inspektorata Brčko distrikta BiH.
Izvještaj pokazuje da je u ovom posmatranom periodu Inspektorat ostvario svoj plan i sve aktivnosti sproveo kako je i trebalo.
“U ovom trećem kvartalu Inspektorat je ostvario svoj plan – prebacio je 57%, a zašto je taj prebačaj toliki? Radi se o uvozu i izvozu roba. Ja sam na sjednici Vlade namjerno spomenula određene vrste proizvoda koje se uvoze na ovim našim graničnim prelazima i kontrole od strane tržišne i sanitarne inspekcije na mjestu carinjenja”, rekla je Garić.
Bilo je na zasjedanju pitanja vezanih za proizvode životinjskog porijekla. U Distriktu ne postoji granično veterinarska inspekcija, međutim kontrola se vrši u unutrašnjosti, objasnila je šefica Inspektorata. Ona je dodala i da nije tačno da ovi proizvodi ne prolaze kontrole.
“U Izvještaju posebno postoji da je taj veterinarska inspekcija imala planom 165 kontrola da odradi, a uradila je 148, odnosno 90% je ostvarenje plana.”
Do neostvarenja ovih 10% kontrola veterinarske inspekcije je došlo, kako navode iz Inspektorata, zbog odsustva tri inspektorke zbog bolovanja i godišnjeg odmora u ovom kvartalu. Posebnu pažnju su privukle informacije vezane za takozvani “rad na crno”.
“Inspekcija je u momentu kontrole u ovom kvartalu iskontrolisala 440 osoba koje su imale uredan radno-pravni status, što znači da su imali zaključen Ugovor o radu i izvršenu prijavu na PIO i zdravstveno osiguranje.”
Pronađeno je 29 osoba koje su radile na crno, a po nalogu inspektora ih je 56 prijavljeno. Zavodu za zapošljavanje Brčkog, kao i entitetskim zavodima, je potom dostavljen spisak tih osoba, kako bi ih uklonili sa evidencije nezaposlenih.
“Brčko je brisalo šest osoba, Federalni zavod je brisao dvije osobe, a od republičkog Zavoda RS-a nismo do sada dobili povratnu informaciju da li su koga brisali, ali uredno svakog mjeseca te podatke dostavljamo. Kao što sam već i prije izvještavala, ove informacije o radu na crno su dobijali svi koji su u ovom krugu vezani za rad na crno – od Odjela za poljoprivredu koji daje podsticaje, Odjel za stručne i administrativne poslove, Centar za socijalni rad, Fond ZO, ZZZ.”
Šefica Inspektorata je na ove zaključke dodala i da je svim ovim institucijama obezbijeđeno na taj način da iz svoje nadležnosti reaguju sankcionisanjem tih osoba.
Izvještaj o izvršenju Budžeta za proteklih 9 mjeseci
Direkcija za finansije je na 29. sjednicu izvršne vlasti u Distriktu Brčko izašla sa prijedlogom za razmatranje i odobravanje Izvještaja o izvršenju budžeta u periodu od 1.1. do 30.9.2017. godine.
Prihodi Brčko distrikta prema ovom izvještaju imaju blagi porast iz godine u godinu.
“Radi se o izvršenju prihodovne i rashodovne strane budžeta. U pomenutom periodu naplatili smo 151 420 599 maraka, ili 2,32% više u odnosu na ostvarenje u prethodnoj, 2016. godini, odnosno 4,75% više nego u 2015”, rekao je Mato Lučić, direktor Direkcije za finansije.
Rashodi su, sa druge strane, ostvareni iznosom od 107 000 503 KM.
“To je 9 mjeseci, 9/12. Kada uzmete da je budžet preko 200 miliona – evidentno su ostvareni mali rashodi. Imamo vrlo malo izvršenje kapitalnog budžeta za ovu fiskalnu godinu. To iznosi samo 1 165 338 KM.”
Direktor Direkcije je kazao da je stanjem sa prihodima zadovoljan, te dodao da su rashodi na Vladi. Evidentno je, dodao je on, veliko ostvarenje grantova, a vrlo malo ostvarenje kapitalnih projekata kojih ima preko 70 miliona za ovu i prethodne 2 godine.