Brčko: Kako popraviti ponašanje zdravstvenih radnika prema pacijentima?

Foto-ilustracija: Pixabay.com

Predstavnici brčanskog zdravstva, gostujući u video emisiji uživo “Građani pitaju”, u produkciji Informativnog portala Otisak.ba, odgovorili su i na pitanje građanin “Da li će se održati kakav trening/vježbe/predavanja i sl. gdje će se obučavati medicinsko osoblje kako treba da se ponašaju prema pacijentima, da se ponašaju ljubazno, prije svega – profesionalno? Kada već pojedinci sami ne znaju, neka ih neko obuči/nauči. I kada će se početi ponašati kako im dolikuje i na radnom mjestu, nakon pauza praviti još pauza, dok pacijenti čekaju u hodnicima?”.

“To je toliko aktuelno i važno, nešto o čemu se stalno priča, a gdje su pomaci najsporiji. Da vam kažem, odnosi između zdravstvenih radnika i pacijenata, i čak i između samih zdravstvenih radnika su nešto na čemu se mora stalno raditi. To se mora unaprjeđivati”, naglasio je zamjenik direktora Javne zdravstvene ustanove Zdravstveni centar Brčko i direktor Bolnice Dušan Stokić.

On je priznao da u mnogim oblastima fali kultura komunikacije, ophođenje, ljudska empatija, razumijevanje jednih za druge.

“Slažem se da zdravstveni radnici bi trebalo u tome da prednjače i, ako vjerujete, ja na tome veoma insistiram. Svako ko mi se od pacijenata obratio pismeno, usmeno, a može da dođe svakog dana u 15 do 8, kad završim jutarnji sastanak sa dežurnim, da iznese problem, ja ga samo zamolim i pomognem mu da napiše par riječi kod sekretarice i to će se što je iznio provjeriti. Znači, svi koji se pomenu će morati da daju izjave, često organizujemo i suočavanje. Znači, onaj zdravstveni radnik na koga se pacijent žali će biti pozvan, direktno ćemo se suočiti, razmijeniti argumente da vidimo je l’ tu zaista se radi o jednom neprofesionalnom odnosu, jednom neljudskom odnosu, ili je neki nesporazum”, ispričao je.

Stokić je mišljenja da se samo tako može utjecati da se stvari prevaziđu.

“Mi imamo etički kodeks, ako vjerujete. Tamo čak neke stvari su  napisane toliko detaljno, kako se sestra ili doktor treba da ophode prema pacijentu, kako da ga oslovljavaju, da li ‘gospodine’, da li titulom, znači sve do detalja. Ja sam čak, evo kolege znaju, predlagao da sedmično napravimo tako kao neki trening, da se čita taj kodeks, da se to ljudima ponavlja, da bi to postao dio normalnog rada. Imao sam prilike da dođu pacijenti, ljudi koji su putovali ili se nalaze na Zapadu i tako, steknem uticaj da su to zaista dobronamjerni ljudi. Kaže: Doktore, mi smo došli da se žalimo. Ne da Vi kaznite ovu sestru dole, ali ono kako se ona ponaša nije lijepo. Ona je na prijemnom pultu, ona Vam kvari ugled ustanove.”, naveo je on, nastavivši:

“I čovjek ispriča scenu, on priča, ona jede tamo. Mislim, jedna ružna slika. Ja pozovem tu sestru i lijepo ljudski skrenem pažnju. Vjerovatno da tu ima istine, jer ona počne da plače. Ja je lijepo zamolim da to ne radi, ali na tome se stalno mora raditi. To je stvar i vaspitanja, i škole, i porodice i konkretnog društva. Mi moramo učit se jednom kulturnom ophođenju, na svim mjestima, u svim segmentima života, od medija pa dalje. Svi moramo da poštujemo jedni druge, da uvažavamo jedni druge i da stvorimo jedan ambijent gdje će nam biti ljepše živjeti.”

Direktor Zdravstvenog centra Brčko Nihad Šibonjić, koji je također bio gost emisije “Građani pitaju”, dodao je da osim već pomenutog Etičkog kodeksa, imaju i Pravilnik o kućnom redu, koji isto tako definira mnogo situacija, metode i načine ponašanja u različitim situacijama.

“Ovo što je rekao doktor, vjerujte da je ovo tako, da je najteže kod čovjeka mijenjati određene obrasce ponašanja koje je on već naučio. Vi ne možete nekoga sa 50 godina odučiti od određenog obrasca ponašanja, odnosno, stvoriti situaciju da on to promijeni. To je vrlo težak posao, ali mi na tome insistiramo skoro svakodnevno. Ali, kažem da je to jedna vrsta najtežeg posla, ne samo u medicini, nego vjerovatno i u drugim oblastima života”, naveo je on.

Video: Kompletna emisija
Novinar: Adis Mujdanović