More

    Brčko distrikt i siromašna turistička ponuda

    Generalno se stiče utisak da Brčko, prvenstveno zbog svog specifičnog uređenja i geografskog položaja, ima dosta neiskorištenih turističkih kapaciteta.

    Piše: Safet Imamović

    Uvijek mi je bilo malo neobično čuti ljude kako pričaju na nekom stranom jeziku hodajući brčanskim šetalištem.

    Uglavnom, ispostavi se prije ili kasnije da se najčešće radi o dijaspori.

    Ovakvo iskustvo me je motivisalo da malo istražim ovu temu.

    Koristio sam razne izvore kako bih došao do što relevantnijih podataka.

    Generalno se stiče utisak da Brčko, prvenstveno zbog svog specifičnog uređenja i geografskog položaja, ima dosta neiskorištenih turističkih kapaciteta.

    Ono prvo što mi je palo na pamet jeste da malo pretražim Internet u nadi da ću naići na neke neformalne podatke, onako kako ih narod vidi.

    Zanimljive brojke sam našao i na stranici Agencije za statisiku Bosne i Hercegovine.

    Među istaknutim rezultatima, naivni Google mi je ponudio i stranicu Pododjeljenja za turizam, kulturu i sport, ali to neću pretjerano komentarisati.

    Internet ponuda dobro poznatih brčanskih građevina

    Na web stranici www.tripadvisor.rs istaknuta je skromna ponuda našeg grada. Ono što je u fokusu, odnosno ono što je najviše istaknuto, jeste Gradska vijećnica.

    Ova turističko-savjetodavna stranica ponudila je i Trg mladih, Fontanu mladosti, Savsku džamiju, Fondaciju Legat kuća Ekmečić te Katoličku crkvu kod Gradskog parka kao najveće atrakcije našeg grada.

    Što se tiče kulturne baštine Brčko distrikta, na ovome sve počinje i završava.

    Ja ne tvrdim da je ova stranica relevantan izvor, ali treba da sebi postavimo pitanje zašto se zaustavljaju ovdje? Jesu li to nešto promašili?

    Možda bi ljudi u ponudu uvrstili i muzej, ali ga nemamo.

    Kulturna i historijska vrijednost našeg grada može se tretirati kao turistička ponuda, ali naivno je očekivati da se ukupna turistička ponuda treba svesti na to.

    Ovakva turistička ponuda sigurno će primamiti određeni broj turista, ali zapitajmo se, je li dovoljno da ljudima pokažemo Vijećnicu a onda da ih, u duhu dobrih domaćina, odmah nakon toga odvedemo na vikendicu.

    Na drugoj stranici www.visitmycountry.net našao sam detaljniji opis turističke ponude Distrikta.

    Spominju se tu i Susreti pozorišta, nekada slavna pijaca „Arizona“, sportske manifestacije i slično.

    Ali i dalje, najupečatljivija rečenica glasi: „Upravo zbog svoga položaja, Brčko, pored tradicionalnog lovnog, ima dobre mogućnosti za razvijanje kongresnog i seoskog turizma.“.

    Ključni dio rečenice: „…ima dobre mogućnosti za razvijanje…“.

    I ostadosmo i danas kod razvijanja turizma i turističke ponude.

    Da zaključimo: na Internetu, koji danas ljudi gotovo uvijek koriste kada žele putovati, ne bije nas baš neki dobar glas.

    Ako ikada budemo i imali neku turističku ponudu, moramo naći nekog da to fino prezentuje bez prethodnog naglašavanja o potencijalnom razvijanju turizma.

    Šta kažu brojke i ko nas najviše posjećuje?

    Za ovaj dio analize ipak sam iskoristio formalnije izvore izvještavanja.

    Na stranici Agencije za statistiku BiH (www.bhas.ba) pronašao sam posebnu publikaciju o Brčko distriktu, a najsvježiji podaci o turizmu bili su iz augusta prethodne godine.

    Zanimljiv podatak mi je bio da je najveći broj turista (njih 1438) posjetilo naš grad u julu prošle godine, dok je najmanja posjećenost bila u januaru i iznosila je 690.

    Ljeto u Brčkom nazanimljivije za turiste

    Prateći trend kretanja turista, treba reći da je blago porastao broj turista u odnosu na početak praćenja ovih podataka.

    U ovoj publikaciji stoji kako je ukupan broj turista 2012. godine iznosio 11.076, dok je naš grad 2016. godine posjetilo ukupno 13.567 turista.

    Ovo može da znači da smo napredovali, ali također postoje i zanimljive varijacije.

    Da nije bilo progresivnog rasta ukupnog broja turista pokazuje i podatak da je ukupan broj turista 2014. godine iznosio 10.855.

    Većinski udio stranih turista (analiza publikacije dijeli turiste na strane i domaće) počinje od 2014. godine i taj trend se nastavlja sve do završetka analize odnosno augusta prošle godine.

    Najviše turista dolazi nam iz Austrije, Hrvatske, Srbije, Njemačke i Švicarske (analiza iz jula i augusta prošle godine).

    Ove brojke se odnose i na dijasporu, ako bi izuzeli dijasporu. Ukupan broj „stranih turista“ ipak govori mnogo više o turističkoj ponudi našeg grada te kako je isti doživljavaju.

    Broj noćenja u našem gradu je ipak veći od dolazaka, što može da znači da turisti idu negdje drugo a da naše hotele i ostale smještaje koriste kao usputnu stanicu.

    Turisti se radije odluče za prenoćište nego za boravak u našem gradu

    Jesu li ovi podaci karakteristični za uspješnu turističku politiku ili se ove brojke ipak odnose na činjenicu da je Brčko tranzitni grad? Ocijenite sami.

    Turistička ponuda je investicija, ako želimo da profitiramo neophodno je da prvenstveno ulažemo.

    Ulagati treba, potencijale imamo, ali, nažalost, nedostaje realizacije.

    Samim obogaćivanjem turističke ponude grad će biti zanimljiviji kako za turiste, tako i za građane koji imaju prebivalište ovdje.

    Mnoge druge, ne tako razvijenije zajednice u državi, koriste svoje turističke kapacitete mnogo više nego Brčko distrikt.

    Sa ovim resursima i još malo mašte, Brčko bi moglo ozbiljno konkurisati sa turističkom ponudom u regiji.

    Do tada, vidimo se kod Vijećnice, obično se slikamo tu i mi domaći, ali i ovi stranci što vole da prenoće u našem gradu.

    Stavovi izraženi u ovom tekstu su autorovi i ne odražavaju nužno uredničku politiku Otiska.

    SourceOtisak.ba

    POSLEDNJE VIJESTI

    - Advertisement -

    POVEZANE VIJESTI

    Ostavite komentar. NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove portala Otisak.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Otisak.ba zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

    Molimo Vas unesite komentar
    Molimo Vas unesite Vaše ime ovdje

    5 × one =