More

    Bolest modernog doba: Kako na jednostavan način riješiti problem proširenih vena

    spot_imgspot_img

    Velik broj ljudi danas muku muči s naglašenim venama i kapilarama, što nije čudno s obzirom na pasivan stil života i lošu prehranu.

    Varikozne vene nastaju zbog visokog krvnog pritiska prisutnog u površinskim venama te zbog oslabljenih krvnih zalistaka, koji, umjesto da krv tjeraju isključivo prema srcu, čine to dvosmjerno pa se krv vraća i nakuplja na pojedinim mjestima u veni.

    Zato na nekim mjestima na nozi možete vidjeti debela ispupčenja.

    Ovaj poremećaj krvnih žila najviše pogađa osobe koje puno stoje ili sjede, poput učitelja, konobara, zaposlenika u uredu itd.

    Ipak, prije nego što se odlučite na opeativni zahvat pokušajte ova prirodna rješenja koja vam mogu olakšati tegobe i bolove te smanjiti vidljivost vena, bez odlaska pod nož ili laser.

    Kako biste uravnotežili vata došu, čija je ravnoteža važna za vaše vene, jedite uglavnom kuhanu, toplu hranu, koja sadrži manje količine zdravih masnoća poput gheeja i maslinovog ulja.

    Konzumirajte hranu koja ima prirodnu slatkoću, primjerice slatko voće, zatim cjelovite žitarice, lagane i domaće mliječne proizvode.

    To balansira i vata i pitta došu. U manjim količinama jedite i gorku i trpku hranu, poput mahunarki, zelenja i većine povrća.

    Iako je lagano zasoljena hrana dobra za vata došu, ipak izbjegavajte soliti obroke jer se hrana s visokim količinama natrija povezuje s varikoznim venama.

    Jedan od znakova disbalansa vate je zatvor, koji itekako negativno utječe na zdravlje vena.

    Stoga, za dobru probavu jako pazite da unosite u organizam dovoljnu količinu vlakana, a to je barem 30 g dnevno!

    Također, izbjegavajte rafinirane ugljikohidrate i crveno meso jer to isto dovodi do konstipacije.

    Hrana i nutrijenti koji pridonose zdravlju vena:

    trešnje i borovnice povoljno djeluju na varikozne vene

    hrana bogata vitaminima B-skupine, poput sezonskog voća, cjelovitih žitarica, mahunarki i sl. održava krvne žile snažnima

    namirnice bogate vitaminom A, poput mrkve, buče, batata, zelenog lisnatog povrća, ubrzavaju zacjeljivanje vena

    hrana koja sadrži vitamin E, poput badema i bademova ulja, poboljšava cirkulaciju, smanjuje bolnost vena te općenito smanjuje rizik od pojave varikoznih vena

    namirnice koje obiluju vitaminom C i flavonoidima, poput citrusnog voća, nara, grožđa, jačaju stijenke vena te poboljšavaju cirkulaciju

    Redovno vježbanje, joga i kretanje

    Osobe koje imaju varikozne vene ili povećan rizik od njihove pojave trebale bi što manje vremena provoditi u stojećem ili sjedećem položaju.

    Kao što je važna općenito za zdravlje, aktivnost je jako bitna i za zdravlje vena.

    Ako vaš posao zahtijeva puno sjedenja, nemojte sjediti prekriženih nogu, te barem svakih pola sata ustanite i protegnite noge.  Morate li puno stajati, nemojte stajati stalno na jednoj nozi, nego prebacujte težinu s jedne na drugu nogu. 

    Svakodnevno vježbanje i kretanje općenito pridonose dobroj cirkulaciji (u nogama, ali i ostatku tijela).

    U tome vam svakako mogu pomoći i jogijske vježbe, osobito inverzije u kojima se preokreće tok energije.

    Tokom izvođenja inverzija poput svijeće ili stoja na podlakticama dodatno se stimulira tok venske krvi prema srcu.

    Prakticirajte i izvođenje čučnjeva, to će također potaknuti cirkulaciju u venama.

    Akupresura i akupunktura

    Kod varikoznih vena pomaže i akupresura, odnosno pritisak prstima na određene tačke na tijelu.

    Ona djeluje tako da potiče protok krvi, poboljšava probavu i podiže razine energije.

    Možete je primjenjivati svaki dan te je kombinirati i s tretmanima akupunkture.

    Tokom izvođenja akupresure primjenjujte umjeren do čvrst pritisak, a možete i malo kružiti prstom oko akupresurne tačke. Nemojte se iznenaditi ako osjetite nelagodu dok pritišćete ove tačke.  

    Jedna od akupresurnih točaka za varikozne vene je ST36 (Stomach 36), a nalazi se četiri prsta širine ispod koljene čašice, prema vanjskoj strani noge.

    Primijenite umjereni pritisak na ovu tačku i zadržite 3-5 minuta, a zatim otpustite.

    Druga tačka je SP6 (Spleen 6), a nalazi se četiri prsta širine iznad kosti gležnja s unutarnje strane noge, u udubljenju blizu kosti.

    Primijenite čvrst pritisak palcem te zadržite pritisak 3 minute. Ponovite na drugoj nozi, prenosi Slobodna Bosna.

    Otisak.ba

    Ostavite komentar. NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove portala Otisak.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Otisak.ba zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

    Molimo Vas unesite komentar
    Molimo Vas unesite Vaše ime ovdje

    ÷ 1 = three

    Čitano

    Povezani članci