Sindikalna organizacija Radne jedinice Elektrodistribucija Javnog preduzeća “Komunalno Brčko” uputila je u utorak apel za rješavanje nagomilanih problema u ovom preduzeću, koji Otisak.ba prenosi u cjelosti.
“U skladu sa lošim stanjem koje je odavno prisutno u JP Komunalno Brčko, a koje je generisano višegodišnjim lošim upravljanjem, Sindikat Elektrodistribucije JP-a ovim putem želi poslati APEL-ZAHTJEV ZA POMOĆ svim relevantnim činiocima vlasti u Brčko distriktu BiH.
U proteklom periodu smo se više puta oglašavali, kako organima rukovođenja JP Komunalno Brčko, tako gradonačelniku i osnivaču, ukazujući na neprofesionalizam organa rukovođenja koji će svojim radom i odlukama dovesti Preduzeće u probleme.
Primjera radi, menadžment je donio odluku o linearnom smanjenju plata svim zaposlenim u 2017. godini, gdje su najviše pogođeni zaposleni sa nižim platama, a da efekti smanjenja plata nisu riješili lošu finansijsku situaciju, nego je ista sve lošija.
U proteklom periodu (od formiranja JP-a) Preduzeće je imalo organe rukovođenja-menadžment, koji je zadovoljavao razne interese, a najviše sopstvene, zbog čega su doveli naše preduzeće do ivice propasti, gdje se oko 2.000 građana Brčko distrikta (oko 470 zaposlenih) dovodi na ivicu egzistencije, a građane Distrikta u neizvjesnost u pogledu izvršenja komunalnih usluga, prvenstveno redovne isporuke električne
energije, proizvodnje i isporuke vode, kao i zbrinjavanja otpada.
Mi, članovi sindikata RJ Elektrodistribucija, nismo zaslužili da Preduzeće dođe u bezizlazan položaj, jer je većina zaposlenih izvršavala sve svoje radne zadatke i zaradila svoju platu.
Negativno poslovanje Preduzeća je počelo raznoraznim nepotrebnim nabavkama, počevši od nepotrebnih softvera, izmišljanja radnih mjesta i zapošljavanja izvršilaca u administraciji, nabavci upravne zgrade, nabavci daljinskog upravljanja na objektima za koje se tvrdi da nisu u vlasništvu JP Komunalno, i mnogih drugih sumnjivih
nabavki koje je teško i nabrojati.
Posebno ističemo nabavku vozila kroz operativni lizing gdje će JP samo za iznajmljivanje 16 vozila (koja nisu naše vlasništvo) izdvojiti milionska sredstva.
Činjenica je da u ovoj godini ostajemo bez ovih vozila (po ugovoru vozila se vraćaju najmodavcu, tj. lizing kući u drugoj polovini 2018. godine) a što će uveliko otežati rad Preduzeća, gdje mi kao javni servis nećemo moći adekvatno odgovoriti realnim potrebama Brčko distrikta BiH u izvršenju pomenutih javnih usluga.
Više mjeseci Komunalno nema organe rukovođenja i ne postoji jasna hijerarhija u donošenju odluka koje su značajne za normalno funkcionisanje našeg preduzeća.
Najveći problem oko kupovine električne energije su uspješno riješili zaposlenici JP-a, bez prisustva organa rukovođenja i bez smjernica menadžmenta, što stvara minimalne pretpostavke za normalno poslovanje u 2018. godini.
Svjesni činjenice da bez kvalitetnog rukovodstva JP Komunalno Brčko, vlasništvo građana Brčko distrikta, će nastaviti da produbljuje trenutne, prvenstveno finansijske probleme, što će samo ubrzati defenitivnu propast, bez obzira na sav trud zaposlenika na izvršenju svojih svakodnevnih radnih zadataka.
U skladu sa gore navedenim, ponovo naglašavamo da dovođenjem
nekompetentnog rukovodstva u JP Komunalno Brčko, koje je jako loše, po nama katastrofalno vršilo upravljanje u prethodnom periodu, nisu oštećeni samo zaposleni u našem preduzeću, nego i svi građani Brčko distrikta, koji svoje obaveze prema JP-u plaćaju redovno, u skladu sa zakonskom regulativom Brčko distrikta BiH.
Ovaj dopis šaljemo kao zadnje upozorenje svim relevantnim osobama i
institucijama u Brčko distriktu, jer mi kao zaposlenici nećemo čekati da se Preduzeće rasparča dovodeći sve nas na ivicu egzistencije.
Zbog toga tražimo sljedeće da se riješi:
1. Iznađe rješenje za finansijsku pomoć kojom bi se finansijsko stanje dovelo na održivo.
2. Izbor novog menadžmenta koje bi imao kompetencije da upravlja sa
Preduzećem.
Ukoliko se ne iznađe rješenja i Preduzeće će samo povećati svoje obaveze, jer se i plate isplaćuju na račun povećanja duga Preduzeća i plaćanja sve većih zateznih kamata, bićemo primorani izvršiti obustavu rada, u skladu sa zakonom i pokrenuti sudske postupke prema svim odgovornim za nastalu situaciju u Preduzeću.
Takođe, obavijestiti ćemo Državnu regulatornu agenciju o prelijevanju prihoda iz licencirane djelatnosti distribucija električne energije u druge djelatnosti Preduzeća kao što su vodosnabdijevanje i odvoz čvrstog otpada”, navedeno je u apelu koji potpisuje predsjednik ove sindikalne organizacije Zoran Gajić.
Apel je dostavljen gradonačelniku i njegovom zamjeniku, predsjedniku i potpredsjedniku Skupštine, predsjedniku skupštinske Komisije za komunalne djelatnosti, Sindikatu i medijima u ovom gradu.