Za jedno vozilo Predsjedništva BiH može se kupiti 200 vatrogasnih odijela, 400 naprtnjača ili cisterna

Iako se vatrogasci nalaze u prvim redovima kada vatrena stihija guta šume i prijeti kućama, uvijek ima preče od prečeg.

[Klix.ba]

Vozni park 74 institucije u BiH ima oko 4.000 vozila. Godišnje se za njihovu registraciju, osiguranje, gorivo i održavanje potroše milioni maraka. Član Predsjedništva BiH se vozi u automobilu od 200.000 KM. Sve to u Bosni i Hercegovini gdje se vatrogasci protiv vatre bore u vozilima starim 50 godina, u oštećenim odijelima i mole za naprtnjače.

Za vrijednost jednog službenog automobila Predsjedništva BiH moglo bi se kupiti 200 vatrogasnih odijela ili 400 naprtnjača, a stručnjaci tvrde i jedna cisterna, možda čak i manje navalno vozilo. Vatrogascima su najpotrebnija upravo zaštitna oprema i vozila, mlađa od 50 godina. Kada bi imali 200.000 KM ne znaju, od silnih potreba, za čim bi prije posegnuli.

“Jedno intervencijsko vatrogasno odijelo košta 1.000 KM. Jedno vatrogasno vozilo s opremom košta u prosjeku od 300.000 KM do 500.000 KM. Naprtnjače koštaju 500 KM. Baš bi morali razmisliti šta kupiti za ta sredstva, mnogo opreme nedostaje, a oprema je iz dana u dan sve savremenija. Mislim da bi to zavisilo od općine do općine, jer se svaka općina ne susreće s istim požarima i procjena ugroženosti od požara je različita. Mislim da bi se najviše kupilo ličnih zaštitnih uniformi i opreme za gašenje šumskih i drugih požara”, rekao je za Klix.ba Adnan Ćukle, generalni sekretar Vatrogasnog saveza ZDK.

Djelovanje na terenu bi bilo znatno brže da vatrogasci imaju helikoptere, ali trenutno se mogu osloniti samo na podršku Oružanih snaga BiH. Vatrogasna jedinica od općinskog štaba civilne zaštite traži podršku helikoptera, općinski štab traži od kantonalne uprave civilne zaštite, naredna adresa je Federalna uprava civilne zaštite, a posljednja Ministarstvo odbrane BiH. Procedura jeste složena i duga, ali Ćukle tvrdi da se svi trude da proces bude što prije završen, a helikopter na terenu.

“Da svaki kanton ima svoj helikopter tada bi se dosta ubrzalo djelovanje na terenu. Tu se javljaju dva problema, prvi su finansije, a drugi taj što nemaju svi kantoni tehničke mogućnosti da imaju helikopter jer mora postojati jezero odgovarajuće dubine, poput Jablaničkog, da bi se helikopter punio vodom. Helikopter se ne može puniti u rijekama ili potocima”, navodi Ćukle.

Iako se vatrogasci nalaze u prvim redovima kada vatrena stihija guta šume i prijeti kućama, uvijek ima preče od prečeg. Zato predsjednik RS-a Milorad Dodik ima helikopter, a Ljubinje nema.

Ostavite komentar. NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove portala Otisak.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Otisak.ba zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

Molimo Vas unesite komentar
Molimo Vas unesite Vaše ime ovdje

÷ nine = one