Večeras počinje Ramazan: Savjeti postačima

    Bijela i Savska džamija u Brčkom [Otisak.ba - Arhiva]

    Nutricionistkinja Amela Ivković O’Reilly bila je gošća jutarnjeg programa N1 televizije, gdje je govorila kako se treba pravilno hraniti tokom mjeseca Ramazana.

    Večeras počinje mjesec Ramazan, mjesec u kojem se vjernici odriču hrane i pića od izlaska do zalaska sunca. U ovom periodu dan zaista dugo traje, a predstoje nam i vrućine… Šta je preporuka za vjernike, kako da ne izgube energiju, pogotovo ukoliko moraju raditi.

    “Dug je period, a ljeto je ispred nas. S obzriom na vrućine, fokus treba biti na hidrataciji tijela i hrani koja ima bogati sadržaj vode. Ne trebamo jesti hranu koja će nas dehidrirati i piti kafu. Savjetujem ljude koji poste da ne piju puno kafe pogotov za sehur. Ako konzumiraju kafu neka to bude tokom iftara jer se automatski gubi dobra količina vode koju treba nadoknaditi, a ispred vas je dugi dan posta”, kazala je Ivković O’Reilly.

    Hrana bogata vodom, povrće i bobičasto voće je odličan izvor vode.

    “Treba voditi računa o hrani koja nam daje elektrolite, koja veže vodu, a to je u supama i čorbama. Bitno je da ih ne dosoljavamo previše. Voda, čajevi, kompoti bez dodatka zaslađivača. Kokosova voda je savršena za hidrataciju tijela, iako kod nas nije uobičajena”, preporučila je Ivković O’Reilly.

    U Bosni se najčešće iftari popularna topa uz somune, dolme i dosta teška hrana…

    Foto: N1

    “Da se držimo tradicionalnih preporuka za iftar koji su radili naši preci, mi bismo jeli zdravo. Ali danas se prejedamo za vrijeme iftara, a veličina našeg želuca je veličina naše šake. Bilo bi dobro jesti češće i manje. Najbolje bi bilo prekinuti post nečim laganim, vodom i hurmom, a onda krenuti s konkretnim i zdravim jelima. To može biti riba i meso i mala količina žitarica. Nakon toga bi trebalo pojesti veliku količinu povrća. Takve manje obroke treba praviti u periodu kada možemo jesti i tako replicirati u vrijeme sehura. Voće treba ostaviti nakon obroka”, savjetuje Ivković O’Reilly.

    Topa je specifično jelo tokom mjeseca Ramazana.

    “Topa je savršena, ali bez pretjerivanja. Jaja, maslo, puter, sir – to su sve proteini. Klasična topa je jako dobra”, kazala je gošća Novog dana.

    Ostavite komentar. NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove portala Otisak.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Otisak.ba zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

    Molimo Vas unesite komentar
    Molimo Vas unesite Vaše ime ovdje

    ÷ 2 = three