More

    Stanimir Vukićević: Pitanje granice Srbija i BiH mogu da riješe bez međunarodne arbitraže

    Ambasador Srbije u BiH Stanimir Vukićević u intervjuu za AA govorio je o izgradnju autoputa i brze ceste Sarajevo - Beograd, rješavanju pitanja granica BiH i Srbije, Strategiji EK o Zapadnom Balkanu, te kako se pitanje Kosova reflektira na region.

    - Advertisement -

    Put ovakvog tipa autoputa i brze ceste Sarajevo – Beograd kakav je dogovoren u Istanbulu je sigurno neophodnost i preka potreba i nije ona samo preka potreba građana, ona je preka potreba, pre svega, privrede, rekao je u intervjuu za Anadolu Agency (AA) Stanimir Vukićević, ambasador Srbije u Bosni i Hercegovini.

    Put je, kaže Vukićević, “preka potreba regiona, koji treba da ide ukorak s Evropom i da pruži svakom potencijalnom investitoru, privrednicima, posebno domaćim privrednicima mogućnost da svoju robu mogu transportovati na brži, lakši način”.

    “Sada na tržištu, ako nisi na vreme, izgubi se tržište. Prema tome, to je značaj tog puta”, rekao je Vukićević.

    Ambasador Srbije u BiH navodi da je saobraćajna infrastruktura između Bosne i Hercegovine i Srbije jako loša. Godinama i godinama se nisu gradili putevi, godinama se nisu gradili mostovi. Sve ono što je nekada bilo izgrađeno, navodi ambasador Vukićević, vrijeme je nagrizlo.

    – Srbiji odgovaraju obje trase –

    “Što se tiče unapređenja tih odnosa BiH i Srbije, put je jako značajan. Put uvek spaja ljude. Put otvara komunikaciju među ljudima. Čini mi se da je i ideja i pre nego što je došlo do ovog sastanka koji je finalizovao tu ideju bila da taj put treba da poveže narode. Naša ideja je bila da mi povežemo Beograd preko Vardišta sa Višegradom, a od Višegrada posle da ide put prema Sarajevu. Ideja je tada bila da mogu da se Bošnjaci iz Raške oblasti, odnosno Sandžaka, povežu sa Bošnjacima u BiH. Jer su česti gosti u BiH. Mi svi to znamo. Oni često dolaze u BiH. Prolaze dosta tegoban put. Sa druge strane, da se povežu i Srbi iz BiH sa Srbima u Srbiji. Taj put je, pre svega, bio komunikacija naroda”, navodi Vukićević.

    Prema tome, kaže Vukićević, taj put ima jako veliki značaj.

    “Taj put sa radošću očekujemo, da krene izgradnja. Moramo biti strpljivi, jer put od odluke da se gradi dok počne da se gradi mora da prođe određeno vreme, a moramo da shvatimo i da to jako, jako mnogo košta. Treba obezbediti sredstva za takvu investiciju”, cijeni Vukićević.

    Privredno, kaže Vukićević, ima opravdanja, ali ne u onoj mjeri kako bi to imalo povezivanje Zenice, Tuzle, Bijeljine sa Šapcem, Rumom i Beogradom kao privrednim centrima.

    Stoga je naglasio posebno zadovoljstvo i Srbije određivanjem i druge trase puta kroz BiH preko sjeveroistočne Bosne, odnosno tuzlanske regije.

    “Nama najviše odgovaraju obe trase, ovo što se dogovorilo. I čini mi se što više autoputeva, što više brzih cesta, što se više umrežujemo u saobraćajnu infrastrukturu Evrope koridorima, evropskim koridorima koji prolaze kroz naš region, to smo jači. Prema tome, mi nemamo ništa protiv nijednog, ni prvog ni drugog pravca. I jedan i drugi su jako korisni. I jedan i drugi sigurno imaju svoje opravdanje. Možda u vrednovanju može da bude razlike, ali, eto, ta vrednovanja neka rade oni koji su zaduženi i bolji eksperti nego što smo mi. Ali, čini mi se da mi ne odustajemo, ne kažemo mi hoćemo ovaj, a nećemo ovaj. Mi hoćemo oba. Da li imamo dovoljno sredstava, da li imamo dovoljno novaca, da li to može da se odradi u kontinuitetu, to ćemo da vidimo. To je nešto što je pred nama”, naglašava Vukićević.

    – Srbija planirala gradnju autoputa do Vardišta samostalno –

    Navodi da su u Srbiji radili studiju izvodljivosti, odnosno procjene kada je u pitanju izgradnja puta Beograd – Vardište.

    “Te su procene rađene samo za jedan pravac, tako da sada za ova dva pravca ne znam kako će da bude. Delegacija Turske je bila nedavno u Beogradu. Verovatno još naši u Srbiji nisu izašli sa nekim konkretnijim zaključcima iz tih razgovora. Ja mislim da smo mi hteli sami da finansiramo ovaj naš deo. Jer mi već tu infrastrukturnu politiku povezivanja sa zemljama regiona radimo. Gradimo autoput prema Crnoj Gori do Boljara, odnosno do graničnog prelaza. A, iz Požege će od tog puta da se odvoji krak prema Višegradu i to je nekih 60 i nešto kilometara koje bismo mi finansirali u tom delu. Da li se sada kompletna konstrukcija finansijska menja obzirom da se radi o prstenu, ne znam. Ovo što sam rekao je nešto što je uslovno. Ne znači da je i sada tako”, navodi Vukićević.

    Kaže da bi rekao odmah da Bosna i Hercegovina i Srbija već imaju uzlazni trend u međusobnim odnosima i saradnji. To dokazuje, navodi, da se vodi vrlo intenzivni politički dijalog na najvišem nivou.

    “Samo u drugoj polovini prošle godine predsednik Srbije Aleksandar Vučić je posetio Sarajevo, a članovi Predsedništva BiH posetili su Beograd. Znači u šest meseci, čak i manje, četiri meseca, za period septembar – decembar imamo dve posete na nivou šefova država. To govori mnogo o tome koliko smo mi spremni da jedni sa drugima radimo, da jedni sa drugima razgovaramo i o pitanjima po kojima možda nemamo isto mišljenje, ali i ta pitanja su tema za razgovor”, ističe Vukićević.

    – Riješiti tri posto spornog dijela granice –

    Srbija bi, prema njegovim riječima, htjela da se takav trend nastavi i dalje kada su razgovori na najvišem nivou u pitanju.

    “Mi u sferi ekonomske saradnje imamo ogroman, ogroman napredak. Imamo praksu da dva ministra inostranih poslova zajedno idu u posete mnogim zemljama. Imamo potpisan međudržavni dokument o zajedničkim nastupima na trećim tržištima. Možemo tu saradnju da unapređujemo i kroz obim objedinjavanja potencijala kroz zajednički nastup na trećim tržištima. Praktično, da uzmem Tursku kao primer, jer je ona sada bila najaktuelnija. BiH izvozi 10.000 tona mesa u Tursku, Srbija izvozi 5.000 tona na godišnjem nivou. Sa 15.000 tona mesa iz ovog regiona, mi smo region koji zaslužuje pažnju na tom tržištu. Prema tome, onaj ko hoće da investira, ko hoće da pomogne razvoju stočarstva ovde, ko hoće da stvori bazu za proizvodnju mesa, spreman je i da dođe ovde i da kaže, evo, ljudi, da vam pomognemo u investiranju uz uslove koji će dati da se ta investicija isplati”, navodi Vukićević.

    Smatra da u narednom periodu treba tragati i za rješenjima pitanja granice između BiH i Srbije.

    “Mi imamo 97 posto granice već definirane, već određene. Demakracija te granice je završena. Linija je uspostavljena. Tri posto je ostalo sporno. Tri posto jesu neke vrlo osetljive tačke, a to su hidrocentrale na Drini – Bajina Bašta i Zvornik, pruga Beograd – Bar, odnosno stanica Štrpci na njenom delu, te Rudo kao tromeđa gdje je najvažnije omogućiti ljudima koji imaju njive sa jedne, a kuće sa druge strane da slobodno mogu komunicirati i da slobodno mogu ubirati plodove svoga rada. To je nešto što mi treba da završimo. Različiti su pogledi na način rešavanja, ali ništa nije zatvoreno. To ostaje za dalju diskusiju. Ono što nam ne ide u prilog u ovom trenutku jesu izbori u BiH, jer u ovoj izbornoj godini vrlo teško će se neko odlučivati da u toj godini ode i razgovara o definisanju granica, a da ne bude proglašen ili izdajnikom ili da je oštetio Srbiju, da je oštetio BiH ili nešto u tom smislu”, navodi Vukićević.

    Prema tome, kaže ambasador Srbije u BiH, ono što ostaje kao pitanje o kome će se sigurno razgovarati jeste to pitanje granica.

    “Neka prođu izbori. Granica nije bila rešena dosta dugo. Možemo sačekati još godinu dana da se ta granica reši. Samo da podsetim, rešavanje granice jeste uslov za EU”, poručio je Vukićević.

    - Advertisement -spot_imgspot_img
    SourceAnadolija

    POSLEDNJE VIJESTI

    - Advertisement -

    POVEZANE VIJESTI

    - Advertisement -spot_img

    Ostavite komentar. NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove portala Otisak.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Otisak.ba zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

    Molimo Vas unesite komentar
    Molimo Vas unesite Vaše ime ovdje

    73 − = seventy one