Šta donose akcize i ko će biti na udaru

    Nakon što je preskočena ova prepreka ostaje da se razjasne dvije velike enigme, šta su stvarno akcize i kako će one stvarno uticati na živote građana.

    [N1]

    Akcize su usvojene. Struka i javnost, jedinstveno poručuju, kako se trebamo pripremiti za linearan rast cijena. Istražili smo – ko će biti na udaru?

    Parlamentarci su nakon duge i beskrupulozne rasprave nakon više od godinu usvojili zakon o akcizama.

    Nakon što je preskočena ova prepreka ostaje da se razjasne dvije velike enigme, šta su stvarno akcize i kako će one stvarno uticati na živote građana.
    Ekonomist Anto Domazet upozorava da je ovo što se desilo sumrak demokracije te da je urađeno bez bilo kakvog razmišljanja.

    “Ovo je sumrak demokracije. Usvojen je jedan zakon za koji nije bilo nikakvo obrazloženje u pogledu efekata koji se mogu očekivati, a žrtve koje treba da se podnesu, žrtve građana I privrede su sasvim jasno kvantificirane. Dakle ukupno se radi u narednom periodu, od 2018 do 2025 godine oko dvije milijarde dodatnih izdvajanja”.

    Ekonomisti upozoravaju da će usvajanje zakona o akcizama imati veliku štetu po brojne sektore društva tu se posebno misli na poljoprivrednike koji će biti zakinuti zato što nije usvojen plavi dizel.

    “Povećanje akciza, odnosno putarina kako su ih nazvali, uvijek dovodi do poskupljenja svega isvačega. Trgovci se uvijek pravdaju kada poskupe naftni derivati, a poskupit će. Pokupljuje sve, to nije nikako popularno, to nije ekonomski opravdano pogotovo kada znamo da akize već postoje odavno, već više od deset godina, od 15 feninga po litru. Mi smo na osnovu tih akciza, registracija I putarina što plaćamo mi smo mogli koridor VC već i napraviti”, kazao je Marin Bago.

    Iz Udruženja prometnika naftnih derivata Federacije BiH poručuju kako će sigurno doći do rasta cijena njihhovih proizvoda, ali I sigurno ostalih cijena c. Milenko Bošković u izjavi za N1 ističe kako nijedno udruženje na nivou BiH nije bilo kontaktirano u vezi sa donošenjem ovog zakona.

    “Stav Udruženja je kao i svih građana u Bosni i Hercegovini. To znači da će doći do poskupljenja troškova života u Bosni i Hercegovini kroz poskupljenja goriva. Logično je ako se uvedu nove akcize, putarine ili trošarine, da će doći do poskupljenja goriva. Sada se radi o 15 feninga plus PDV što je nekih 18 feninga, uz zaokruživanje, što će biti nekih 20 feninga skuplje gorivo i skuplje troškove života”, kazao je Milenko Bošković iz ove institucije.

    Struka, ali i javnost poziva političare da prije nego krenu u primjenu ovog zakona podastru jasne dokaze za to na šta će biti utrošena ova sredstva te da kažu do kada će važiti ovaj zakonski akt. Jedno je sigurno iduće godine rastu cijene, a da li će krenuti rapidni razvoj, izgradnja i demografski bum?

    Ostavite komentar. NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove portala Otisak.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Otisak.ba zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

    Molimo Vas unesite komentar
    Molimo Vas unesite Vaše ime ovdje

    9 + one =