Mustafić: BiH i dalje teatarski centar, a ne provincija

    MESS svojim festivalskim sadržajem i programom "Bh. fokus" vraća optimizam, a ulaganje u kulturu i nije stvar komercijalne isplativosti.

    Mustafić je izrazio nadu i kako će MESS uskoro dobiti adekvatan prostor kako ne bi bio podstanar u Sarajevu [Anadolija]

    U Zenici će u subotu predstavom Slijepi pjesnik belgijske grupe Needcompany svečano biti otvoren 57. internacionalni teatarski festival MESS.

    Dino Mustafić, izvršni producent u najavi ovogodišnjeg izdanja, istakao je da MESS svojim festivalskim sadržajem i posebno programom “Bh. fokus” pokušava vratiti entuzijazam i optimistički duh među pozorišne umjetnike i pokazati da je BiH i dalje teatarski centar, a ne teatarska provincija, javlja Anadolija.

    “Važno je spomenuti da će festival MESS ove godine otvoriti važnu platformu koja nije tako česta u festivalskom životu u BiH, a posebno kad govorimo o scenskoj umjetnosti. To je želja da pokušamo napraviti korak ispred u interaktivnom odnosu sa svojom publikom i to je ono što u savremenoj teoriji pravimo kao inkluzivni teatar. To je, dakle, teatar koji pokušava da s određenim grupama stanovništva, za sve njihove specifične obrazovne i društvene potrebe, ostvari komunikaciju”, rekao je Mustafić.

    Objašnjavanje identiteta

    On je dodao da će ove godine u pažljivom odabiru međunarodne selekcije imati dosta predstava koje će govoriti o tome.

    “U tom duhu će biti i otvorenje našeg ovogodišnjeg festivala, jer smo mi zemlja u kojoj se puno govori o identitetu. A, kada bi željeli da objasnite šta sve čini jedan identitet, onda obično stanemo nakon etničkog i vjerskog, koji su zapravo identiteti koje ne birate, nego ih dobijete rođenjem. Ovi identiteti koji vas definiraju i koji su vam jako važni, a to je ko ste, šta ste, šta volite, šta radite, od čega živite su često zanemareni. Upravo ćemo na otvaranju pokazati koliko BiH nije samo bogata zemlja u smislu turističke razglednice multikulturalnosti, nego je bogata i po tome kakvi sve ljudi vole i pripadaju pozorištu. To je jedna od misija ovog festivala od samog njegovog osnivanja”, kazao je Mustafić.

    Izrazio je nadu i kako će MESS uskoro dobiti adekvatan prostor kako ne bi bio podstanar u Sarajevu, jer je to, po njegovima riječima, nešto o čemu sanjaju već dugo vremena:

    “Želio bih da naglasim još nešto, a to je da će MESS ove godine imati program ‘Bh. fokus’. On će predstaviti produkciju bh. teatara, prije svega za inostrane goste, jer želimo da to pokažemo. Učinili smo sve da imamo što veći broj predstava s namjerom da skrenemo pažnju da naša produkcija opada, da nam je sve teže u tom smislu biti međunarodni prozor za bh. umjetnike, koji, ako se ova tendencija nastavi, neće imati šta pokazati ni na MESS-u. Primjera radi, 1997. godine kada smo obnovili ovaj festival, prvi selektor, pokojni Dalibor Fortić je samo u Sarajevu vidio 27 predstava za selekciju, a u cijeloj BiH oko 50. Danas sretni smo kada imamo osam do deset produkcija prijavljenih iz cijele BiH. Ove brojke opominju i govore koliko manje radimo, koliko manje investiramo u kulturu, koliko smo je marginalizirali.”

    Komercijalizacija medvjeđa usluga

    Izvršni producent MESS-a je rekao da program “Bh. fokus”, s promocijama knjiga, govori o fenomenu sarajevskog duha koji je u najtežim okolnostima mogao da preživi i bude pun kreativne energije.

    “Mislim da ovaj MESS, po ko zna koji put, pokušava da vrati entuzijazam i optimistički duh među pozorišne umjetnike BiH i pokaže da smo još uvijek teatarski centar, a ne teatarska provincija”, zaključio je Mustafić

    Nihad Kreševljaković, direktor MESS-a, zahvalio se mnogobrojnim sponzorima i institucijama, koje su pružile neophodnu finansijsku pomoć kako bi festival nastavio da živi.

    “Velika je lista onih koji pomažu festival MESS. Radi se o firmama, institucijama i ljudima zahvaljujući kojima određene ideje postanu stvarnost. Svima nama koji se bavimo ovim poslom to je jedan od najbitnijih dijelova. Ulaganje u kulturu i umjetnost nije stvar komercijalne isplativosti i oni koji neprestano ponavljaju potrebu komercijalizacije toga zapravo rade veliku medvjeđu uslugu onome što smo sada i što bi trebali biti. Najveći teatarski festivali kada imaju povrat od 15 posto u odnosu na ulaganje, smatra se veoma uspješnim. Ovakve stvari tiču se nečega što je za ozbiljna društva puno važnije”, istakao je Kreševljaković.

    Marijela Margeta-Hašimbegović, direktorica Narodnog pozorišta u Sarajevu, u kojem će se održavati neke od predstava iz programa MESS-a, izrazila je zadovoljstvo zbog još jednog izdanja festivala.

    “Nakon završenog Balet festa očekujemo programe MESS-a. Repertoar Narodnog pozorišta u oktobru je osvježen sa programom MESS-a i jako smo sretni da je i naša predstava Otkrivanje žene uvrštena u program”, kazala je Hašimbegović.

    Na ovogodišnjem MESS-u učestvovat će pozorišne grupe iz cijelog svijeta, među kojima će biti i teatri iz Belgije, Argentine, Poljske, Makedonije, Brazila, Italije, Hrvatske, Španije, Srbije, Švajcarske, Crne Gore i BiH.

    Ove godine Internacionalni teatarski festival MESS trajat će od 30. septembra do 8. oktobra.

    Ostavite komentar. NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove portala Otisak.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Otisak.ba zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

    Molimo Vas unesite komentar
    Molimo Vas unesite Vaše ime ovdje

    × six = eighteen