More

    Miškić o zaobilaznici, kružnim tokovima, sanaciji putne infrastrukture, sistemu naplate parking prostora

    Direktor Javnog preduzeća 'Putevi Brčko' u intervjuu za Otisak.ba govorio je o izgradnji zaobilaznice oko Brčkog, izgradnji kružnih tokova i sanaciji putne infrastrukture te sistemu naplate parking prostora na području ovog grada.

    - Advertisement -

    Direktor Javnog preduzeća “Putevi Brčko” u intervjuu za Otisak.ba govorio je o izgradnji zaobilaznice oko Brčkog, izgradnji kružnih tokova i sanaciji putne infrastrukture te sistemu naplate parking prostora na području ovog grada.

    Razgovarao: Adis Mujdanović

    • Skupština Brčko distrikta zaključkom je prošle sedmice zadužila lokalnu Vladu da u prijedlozima budžeta za 2019. i 2020. godinu izdvoji maksimalno pet miliona konvertibilnih maraka za završetak izgradnje zaobilaznice. Također je data saglasnost na aneks ugovora sa glavnim izvođačem radova, prema kojem se rok za završetak izgradnje pomijera na 15. maj naredne godine…

    – Mislim da smo u dosadašnjem radu pokazali da smo ozbiljni ljudi, da sve što kažemo i obećamo uglavnom i ispunimo. Ukoliko se nešto desi a da nije do nas, ili da se radi o nekoj višoj sili, to nije direktno pod našom kontrolom. Što se tiče Vašeg pitanja za zaobilaznicu, mi činimo sve da se radovi završe do 15. maja 2019. godine. Ja lično sam optimista, ali to je više u rukama izvođača. Hoće li ili ne do tada završiti. S druge strane, na nama je bilo puno tereta u smislu ispunjenja ugovornih obaveza, koje su tek sada, čini mi se, u najvećoj mjeri završene. Inače, samo da napomenem sve procedure su trebale biti gotove prije nego smo izvođača uveli u poslove, a to znači da sa dvije godine zakašnjenja radimo neke stvari. Ali znate kako kažu, bolje ikad nego nikad.

    Stava smo da će najveći dio radova biti gotov do kraja godine, tu naravno mislim o saobraćajno-građevinskim radovima a koji se odnose na složenije i veće radove. Ostaće naravno još da se urade neka podešavanja i uređenja i tako dalje, ali to se odnosi na sam proces finalizacije radova. Mislimo da je taj maj bio opravdan rok na osnovu zahtjeva izvođača, i mislimo da će biti dovoljno vremena da se do tada zaobilaznica završi. Takođe, stava smo da januar, kako je bilo po presudi, i nije najadekvatniji datum da bi se u tom periodu završavali ovakvi radovi.

    U sklopu materijala koji je dostavljen Skupštini je bio i pregled rekapitulacije radova koji su se morali izvesti ali nisu postojali u projektu, i u principu za njih se i traže ta dodatna sredstva, kao i za finansiranje nadzora u mjesecima koji su uključeni u proces produžavanja roka za završavanje radova na zaobilaznici. Ugovoreni iznos bi trebao biti dovoljan da se izmire sve te navedene obaveze. U javnosti je bilo puno špekulacija, ali mi ne pričamo bajke, mi pričamo o realnim stvarima. Mi smo i prije godinu dana rekli da će faliti dva, maksimalno tri miliona eura. Postojale su opasnosti da se to može izroditi u mnogo veću cifru iz razloga što nisu bile ispunjenje određene obaveze. Zbog toga što Distrikt objektivno, odnosno mi kao investitor nismo bili ispunili. Zbog toga smo i imali ta dva međunarodna spora, na taj iznos od sedam miliona maraka, ali hvala Bogu to smo uspjeli da riješimo sa nulom, ali sudske presude i presude medijatora i drugih organa uvijek znaju iznenaditi.

    Moglo se ne daj Bože desiti da mi te sporove izgubimo, a za takvo nešto bi sigurno još trebalo između tri i tri i po miliona eura. Takve presude su obavezujuće i moraju se platiti. Uradili smo sve da dobijemo te sporove, mi nismo nešto puno na tome potencirali da bi poentirali, ali vjerujte da su spašena mnoga sredstva a i mnogi nedostaci su ispravljeni. Sve kad se uzme u obzir, ovo je za nas kao i za Distrikt najbolji rasplet.

    • Spomenuli ste ova spašena finansijska sredstva. Posebnu polemiku o ovoj temi vodili su opozicioni poslanici u Skupštini. Na prošloj sjednici tražili su da se istraži ko je odgovoran za to što su izgubljene ogromne pare…

    – Ne slažem se da su izgubljene mnoge pare, ništa mi ovdje nismo izgubili. Jedino što smo ovdje izgubili jeste taj dodatni rok. Moje lično mišljenje je da je taj dodatni rok ustvari splet nesretnih okolnosti, dijelom i nerazumijevanja samog procesa, ali ja ne pričam o onome što je bilo prije mene. Pri tome naravno ne mislim da svijet ili firma počinju otkako sam ja došao, daleko od toga. Ovo je zaista veliki projekat, mislim da kad se svi projekti u Distriktu skupe, teško da zbirno imaju ovaj iznos, ne računajući Arizonu, naravno, a koja je bila privatna investicija. U takvom jednom spletu okolnosti finansiranja, tenderisanja, izbora svih onih koji će na projektu raditi nije se moglo očekivati da će biti mnogo drugačije. Ipak je to prvi puta. Ljudi koji su bili uključeni u ovo nisu baš najbolje razumjeli stvari. Dešava se. To što treba nešto dodatno da se izvede, ili ako se treba da doradi ja to ne smatram bačenim novcem, naprotiv, bio bi bačen onaj početni novac od 28 miliona eura ako ne bismo ovo uradili. To vam je kao da ozidate kuću, sredite fasadu, ali ne pokrijete je i počnete živjeti u njoj. Nakon jedne zime ona će biti beskorisna. Projektom nismo planirali da se probija trasa, da se šiblje, grmlje i slično sklanjaju. Nismo imali adekvatne informacije. Bilo je dosta poteškoća zbog nedostatka ispravnih geoloških informacija. Ne možete graditi objekat u vis ako nije na čvrstim i sigurnim temeljima, to je svima jasno. Projekat se ne može tek tako završiti, ovdje objektivno je trebala biti revizija bolje urađena. Nesretna okolnost je što nije postojala polisa projektantske odgovornosti, ali to nije traženo tenderskom dokumentacijom. Da je postojala možda bismo nešto i mogli naplatiti od osiguravajućeg društva.

    Shvatio sam kada sam došao da je projekat u problemu, da treba da ga poguramo i dovedemo do kraja, što sam i učinio zajedno sa saradnicima i naravno uz pomoć i Vlade i Skupštine Brčko distrikta. Uvijek može jače, bolje i brže, ali mislim da je ovo za Distrikt jako dobro. Mi smo jednostavno sada u poziciji da se kao nikada do sada radovi odvijaju ovom dinamikom, kad pogledate segmentirano Brčko, do jučer je bio samo jedan kružni tok i to ovaj kod Bolnice, a sad paralelno sa ovim imati ćemo još pet takvih. Od tih pet, četiri će biti na zaobilaznici i ovaj peti na Ilićki. Mislim da je to jako značajno, pritom ovi kružni tokovi koji se nalaze na zaobilaznici mogu da se koriste kao posebni segmenti, što znači da ne moramo čekati konačno otvaranje zaobilaznice kako bi ovi kružni tokovi bili u funkciji i to će svakako doprinijeti razvoju. Naravno, ovo nije cilj i namjera. Cilj je da se sve završi i da sve u konačnici ima za rezultat određenu prohodnost.

    Što se tiče asfalta, mi smo na značajnom procentu, preko 50% asfalta je urađeno a i sami znate koliko još ima do maja sljedeće godine. Što se tiče objekata, odnosno mostovi, nadvožnjaci, podvožnjaci, raskrsnice koje sam spominjao, to takođe ide svojom dinamikom. Svakako da bi moglo bolje i brže, ali jednostavno izvođaču radova nedostaje podizvođača. Svaki objekat je u fazi radova, nijedan nije prepušten na “milost i nemilost”, na nekima se radi smanjenom dinamikom od one realne koja se očekivala. U rukama trenutno imamo datum 15.05.2019, a od 16.5.2019. počinje i obračun penala ukoliko se ne završi do tada, a na sve imamo i garanciju za dobro izvršenje posla koju možemo uvijek protestvovati na 2,7 miliona eura. Smatram da smo rješavanjem problema oko dalekovoda zatvorili sve otvorene stavke sa strane investitora ili Distrikta za koje bi se oni mogli opet “kačiti”, odnosno eventualno pokrenuti neki spor.

    • U saobraćaj je pušten kružni tok na Ilićki. Recite nam nešto malo više o tome…

    – Radilište kružnog toka kod Ilićke je još uvijek aktivno, mi smo pustili saobraćaj kako se na tom području ne bi stvarali “čepovi” i gužve, ali ima tu još da se radi oko završnih radova. Evo, na primjer, nadzorni organ na gradnji su stručni ljudi iz Vladinog Odjeljenja za javnu sigurnost. Pa recimo, gospodin koji je zadužen za hortikulturu nam je poslao dopis da ne trebamo sada raditi hortikulturu jer nije sezona i da bi sve moglo da se osuši. Projektom su predviđene sadnice koje eto ne mogu da se sada sade, već u prvoj polovini oktobra. Tako da bi bilo suludo da ih sada posadimo a one se osuše, a vjerujte mi i to košta i nije besplatno.

    Tamo još moramo završiti ponovnu montažu ograde od Komunalnog preduzeća koju smo morali porušiti na početku posla. Onda imamo uraditi zaštitni betonski zid ispred električnog stuba, koji tamo postoji skoro pa u zoni raskrsnice, takođe postoje i radovi na odvodu i obaranju ivičnjaka, po žalbi građana koji tamo posjeduju određene privatne objekte. Ništa od navedenog neće kočiti odvijanje saobraćaja niti završetak dijela koji je po projektu. Za dio koji se odnosi na dodatne radove, postoji saglasnosti i projektanta i nadzornih organa, tako da ćemo taj dio odraditi odmah po isteku ugovora, tačnije sklopiće se aneks kojim će ti dodatni radovi biti odobreni da se i taj dio završi.

    • Šta je sa ostalih šest kružnih tokova?

    – Mi se nadamo da će Vlada to malo bolje da sagleda u toku ove ljetne pauze. Postoji dijalog u Vladi jer smo mi ponovo podnijeli zahtjev za svih šest, iako smo bili dobili odbijenicu za njih. Mi smo sada uporni, idemo tamo, kukamo i molimo, jer da smo dobili papire na vrijeme, do kraja godine, siguran sam da smo mogli izgraditi barem još dva. To smo dokazali i na ovom izgrađenom na Ilićki. Bio bi gotov za 45 dana da nije bilo ovih silnih kiša. Nadam se da će Vladina odjeljenja predložiti Skupštini nekakve izmjene koje bi mogla usvojiti, da bi se krenulo sa izgradnjom kružnih tokova, prije svega ovog preko Klanca. Po mom mišljenju, imamo dva ili tri koja bi uz manje izmjene i napore mogli uskoro početi graditi.

    • Preduzeće radi na sanaciji putne infrastrukture…

    – Da, oko toga smo imali dosta aktivnosti. Ove godine smo nekih 15-ak ulica od proljeća pa do sada završili, kao i nekoliko parking prostora. Radimo sanacije mostova, prije svega ovog na ušću Brke u Savu, kojeg niko u posljednjih 40 godina nije pipnuo. Sada na dispoziciji imamo raspisivanje tendera za još nekoliko ulica, mislim da se radi o njih sedam-osam i dali smo da se projektuju čak 44 ulice. Kad kažem ulice, mislim i na puteve u prigradskom i ruralnom dijelu Distrikta. Sve ono gdje je po našem mišljenju trebalo hitno da se interveniše, ili eventualno na osnovu zahtjeva određenih mjesnih zajednica, upozorenja Policije ili inspekcije i tako dalje. Tako da smo dosta aktivni po tom pitanju i vjerujem da dobronamjerni ljudi to zasigurno vide. Ljudi iz dijaspore koji ne budu tako često u Brčkom, kada dođu imaju samo riječi hvale i vide šta se sve gradi, dok mi koji smo tu stalno možda i ne vidimo baš objektivno taj progres. Mi smo svjesni da izazivamo nervozu kod ljudi koji nisu naučili raditi, ali i kod korisnika saobraćajnih usluga prije svega. Nažalost, moramo da se naučimo da budemo strpljivi, da jedan dio zatvorimo odnosno blokiramo, kako bismo to završili, a nakon toga i ljepše živjeli. Ovim putem apelujem na građane da budu malo strpljivi te da imaju više razumijevanja prema tim saobraćajnim okolnostima, jer su one objektivno za dobrobit svih, a mi sve što radimo, radimo zaista u rekordno kratkim rokovima. Do sada nismo uradili ništa mimo onoga kako smo planirali.

    • Kako napreduje sistem naplate parking prostora?

    – Znate kako, svjesni su ljudi da je to potrebno. Svi kažu da sada ima mjesta za parking, ali ga svi nerado plaćaju. Možda je to i razumljivo, ne možemo nikada reći da je to “leglo” 100%. Ima tu prostora za poboljšanje, nakon određenih odluka Skupštine, mi smo uspjeli da konsolidujemo poslovanje i da se vratimo na nekih 1.700 korisnika dnevno. Da je ostao stari sistem naplate parkinga, mislim da bi sada imali oko 2.000 korisnika, ali šta da radimo, mi smo legalisti i imamo takve presude i poštujemo ih. I danas-dan procesuiramo sve one koji nisu platili, jer nama je to zakonska obaveza na osnovu odluke Skupštine. Sviđalo se kome ili ne, mi ćemo na tome istrajavati. Naravno, i u vlastitim redovima imamo prostora za poboljšanje. Uočili smo nekakve nepravilnosti koje smo odlučno sankcionisali. Uglavnom, to je postao uhodan posao koji ide svojim tokom.

    - Advertisement -spot_imgspot_img
    SourceOtisak.ba

    POSLEDNJE VIJESTI

    - Advertisement -

    POVEZANE VIJESTI

    - Advertisement -spot_img

    Ostavite komentar. NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove portala Otisak.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Otisak.ba zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

    Molimo Vas unesite komentar
    Molimo Vas unesite Vaše ime ovdje

    thirty two − thirty one =