Miškić: Nakon blokada, Putevi Brčko krenuli u realizaciju planiranih poslova

Foto: Otisak.ba / Arhiva

Blokade koje su otežavale rad Javnog preduzeća Putevi Brčko u proteklom periodu nedavno su na sjednici Skupštine Brčko distrikta Bosne i Hercegovine usvojenim zaključkom uklonjene, tako da je ovo preduzeće krenulo u realizaciju planiranih poslova.

O tome, sistemu naplate parking usluga, rekonstrukcijama ulice/puteva i budućim planovima za Otisak.ba je govorio direktor Preduzeća Miroslav Miškić.

  • O kakvim blokadama je bilo riječ i šta će dalje Preduzeće preduzimati?

– Da, pomenutim zaključkom Skupština je naložila Pravobranilaštvu da u saradnji sa Vladom, javnim preduzećima i institucijama pod hitno pronađe način da se izađe iz blokade, koja je nastupila zbog toga što su dva ponuđača neodgovorno se ponašala u tom postupku nabavki i bez ikakvih razloga su se žalili na neke stvari koje apsolutno ne stoje. Međutim, nažalost, to im omogućava Zakon o nabavkama. Tako da smo mi kao distrikt praktično stajali od tri do šest mjeseci, zavisno kako koja institucija, u našem konkretnom slučaju radilo se o blokadi 11 raspisanih tendera, a barem još toliko neraspisanih. Milionske vrijednosti, naravno. Opasnost smo uvidjeli onog časa kad smo shvatili da nećemo uspjeti obezbijediti zimsko čišćenje grada i zimsko čišćenje obilaznice koja je, kao što znate, u punom eksploatacionom režimu, bez obzira na privremeni režim saobraćaja, jako mnogo vozila tamo prolazi dnevno i to mora da se očisti. Mi smo zbog toga zatražili i pomoć od Vlade i Skupštine, i dobro je da se ta tačka našla na Skupštini. Odmah nakon usvajanja tog zaključka, Pravobranilaštvo je u skadu sa zaključkom stupilo, da kažem, u aktivnost. Održan je jedan sastanak kod gradonačelnika. Nakon toga smo došli u situaciju da kroz taj pregovarački postupak dođemo do vansudskog poravnanja. Jedno je potpisano za JP Puteve, a drugo je potpisano za Vladu i njene, da kažem, institucije tj. odjeljenja. Kompletan proces je vodilo Pravobranilaštvo, i dobro je da smo izašli iz toga, nakon toga se to sve, dakle, otkočilo. Mi smo odmah u skladu sa tačkom 2 tog zaključka pokrenuli proceduru pregovaračkog postupka za čišćenje obilaznice, i to smo uspješno završili. Dobili smo i saglasnost Pravobranilaštva na to. A što se tiče čišćenja grada i parkinga u gradu, zaključak Skupštine je bio da se zbog kratkoće, roka i neizvjesnosti završetka kompletnog postupka javne nabavke to dodijeli lanjskim izvođačima po istim uslovima kao što je bilo i prošle godine. Tako da smo i taj dio završili, ugovor smo potpisali i, eto, moglo bi se reći da smo spremni što se tiče zimske sezone, pogotovo imajući u vidu da smo ranije, prije tih blokada, obezbijedili zimsko čišćenje za zone Istok 1, Istok 2 i Zapad.

  • Kada je riječ o zaobilaznici i tehničkom prijemu, da li se nešto promijenilo u međuvremenu?

– U tom paketu tih blokada je bio i tehnički prijem obilaznice, s tim što to nije postupak koji mi vodimo, nego ga vodi, ja mislim, Vladin Odjel za javnu bezbjednost ili sigurnost. I, koliko mi je poznato, i ta žalba je povučena, i mislim da je sada, vjerovatno, u toku postupak za izbor najpovoljnijeg izvođača za tu vrstu poslova.

  • Najavljeno je povećanje broja parking mjesta. Kakvo je trenutno stanje u sistemu naplate parking usluga i koji su dalji planovi?

– Taj sistem parkinga je zaista jedna nauka koja je otišla daleko od onoga što mi trenutno imamo u Brčkom. Međutim, ovdje je, kao što znate, mnogo teško voditi neke faze razvoja, tako da zasad smo, evo, na čemu jesmo. Naravno da bi mi znali, mogli, trebali uvesti nove, sofisticiranije, modernije sisteme naplate, tipa aplikacije, softvera koji je, recimo, EasyPark razvijen u čitavoj zapadnoj Evropi. To bi praktično u tom slučaju značilo da možemo da, bilo ko ko dođe u grad, nema veze koji telefon i čiju mrežu ima, jednostavno kroz aplikaciju koja je vezana na njegovu bankovnu karticu bez problema kupi parking kartu. Mi smo planirali da li možda napravimo barem jedan zatvoreni sistem parkinga, znači sa ulazno izlaznim rampama. On bi bio potreban iz jednostavnog razloga što svi oni koji znaju za njega da postoji sigurno bi u bilo kojem periodu u 24 sata imali tu parking mjesto, a to znači i subotom naveče i nedjeljom naveče i radnim i neradnim danom. Smatramo da bi jedna takva površina trebala da se uredi. Naravno da to sve košta. Međutim, osnovni preduslov je da dobijemo lokacijske uslove. Mi smo podnijeli za 2-3 lokacije, da li ćemo dobiti, vidjećemo, dugo već čekamo na to. A što se tiče samog proširenja kapaciteta, dakle, povećanje broja mjesta, tu smo zajednički sa Javnom zdravstvenom ustanovom podnijeli zahtjev da se tamo pored Bolnice, na jednom onome raspoloživom prostoru, uredi parking površina od možda nekih 200 parking mjesta, sa ciljem da se vozila izmjeste iz bolničkog kruga, jer to stvarno, ja mislim, samo u Brčkom ima.

  • Rekonstrukcije ulica/puteva?

– Mi smo, također, u ovoj godini imali planirano da raspišemo nekih 40-ak ulica. Međutim, zbog pomenute blokade, nažalost, to nismo uspjeli da provedemo, iako smo za najveći broj njih dobili i lokacijske uslove, imamo, da tako kažem, isprojektovana idejna rješenja, koja su bila osnov za dobijanje lokacijskih uslova. Sad smo u fazi pripreme još 50 lokacija za narednu godinu i možemo praktično reći, pošto se građevinska sezona bliži kraju, da će to biti zaista kampanja u narednoj godini. Ne zato što je to izborna godina, nego prosto što će ostati zaista značajan broj tih ulica nezavršen zbog ovih blokada koje su bile u ovoj godini.

  • Koji su to kratkoročni, srednjoročni i dugoročni planovi Preduzeća?

– Preduzeće je potpuno proaktivno na mnogim poljima. Gledamo, osluškujemo šta bismo i kako bi mogli mi da doprinesemo. Mi smo se uključili i u analizu, tj. podršku obezbjeđivanja trase autoputeva, koji idu kroz distrikt Brčko, na način da smo održali sastanak sa Javnim poslovima, po, da kažem, zahtjevu skupštinske većine. I mi smo se tu dogovorili da Preduzeće obezbijedi ulaze autoputa koji ide sa istoka na zapad, dakle od Bijeljine ka Banjaluci, i sa jedne i sa druge strane, tzv. te kontakt tačke, što smo i uradili. Dostavili smo preciznu parcelaciju plana parcela za buduću trasu. Javni poslovi su preuzeli na sebe da će oni to obezbijediti od federalnih Autocesta ili Javnog preduzeća Ceste Federacije. I onda bi trebali da sjednemo, da stvarno vidimo kroz Brčko, pogotovo imajući tu strategiju ranije ucrtanih koridora na nivou države, koja bi bila optimalna trasa za naše autoputeve koji će ići kroz Brčko. Ne treba zaboraviti da mi imamo u zoni pijace Arizona nekih 5.800 m dužine puta za koji smo nadležni, a jasno je da će tuda ići autoput prema Tuzli. Dakle, mi polako gledamo što se tiče toga. Postoje nekakve najave i planovi što se tiče rekonstrukcije mosta na rijeci Savi. Ukoliko izbor bude pao na nas, mi ćemo biti sposobni i spremni da to možemo gurati. Ukoliko to bude radio neko treći, mi ćemo opet biti spremni da možemo da platimo te radove, jer to je na kraju krajeva i skupštinskom odlukom rečeno, da za rekonstrukciju mosta ide milion i 600 iz dobiti za 2018. godinu. Naravno da ćemo i 2019. završiti sa dobiti. Mi vjerujemo da će trebati još novca, ali vjerovatno će moći da se doinvestira iz te odluke o raspodjeli dobiti za 2019. Takođe smo pokrenuli raznorazne aktivnosti vezano za izmjene Zakona o porezu na dobit, gdje bi ovi prihodi koje dobijamo sa nivoa države, koji nisu fakturisani, trebali biti oslobođeni, tj. da ne ulaze u poresku prijavu, kako bi za rekonstrukciju puteva i ostalih objekata ostalo što više novca, a ne da se plaća nepotreban porez na dobit. Ona naša ponuda od ranije što se tiče izgradnje kružnih tokova je uvijek aktuelna itd. Mogli bi mi nabrajati dosta toga, samo bismo voljeli i željeli kada bi bile procedure dosta brže, da se može doći brzo do papira i da jednostavno radimo. Najava osnivanja Zavoda za izgradnju grada bi to trebala da riješi, ali vidjećemo kad će i to biti završeno, da bi se jednostavno moglo dosta brže ishoditi ti potrebni papiri za bilo kakvu dalju realizaciju i gradnju.

  • Kružni tokovi?

– Stanje je, nažalost, nepromijenjeno. Iz Vladinog odjela je rečeno da ne možemo dobiti nikakve papire dok se ne završi i ne usvoji prostorni ili regulacioni plan, jer njih nema ucrtanih u sadašnjem planu koji je istekao. Bilo koji da napravimo bilo bi od koristi, ali rekli smo, od mosta na Klancu pa niz čitavu tu bivšu zaobilaznicu koja je postala sabirna cesta u gradu, na svakoj raskrsnici treba da se napravi kružni tok. Vjerujem da će vremenom doći do toga, kao što smo mi govorili da se na Kuglani napravi kružni tok, vidim sad da se svi žale na onu raskrsnicu. Ali, cijenim da će se narod na ovakav režim saobraćaja.

Autor: Adis Mujdanović
Izvor: Otisak.ba

Ostavite komentar. NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove portala Otisak.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Otisak.ba zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

Molimo Vas unesite komentar
Molimo Vas unesite Vaše ime ovdje

÷ one = 2