Međunarodna zajednica protiv etnički obojenog obrazovanja u BiH

    Reforma obrazovanja je moralni imperativ i ekonomska nužnost, poručuju SAD, OSCE i EU.

    Navedeno je da reforma obrazovanja može i mora biti prioritet na svim nivoima vlasti [OSCE Mission in BiH/Facebook]

    Misija OSCE-a u BiH, Ambasada SAD-a u BiH i Delegacija EU-a dijele zabrinutost zbog stanja u obrazovanju u cijeloj Bosni i Hercegovini, navodi se u njihovom zajedničkom saopćenju.

    U utorak su se prvi put šef Misije OSCE-a u BiH, ambasador Bruce G. Berton, ambasadorica SAD, Maureen Cormack i šef Delegacije EU-a u BiH, ambasador Lars-Gunnar Wigemark, zajednički obratili Konferenciji ministara obrazovanja u Bosni i Hercegovini.

    “Reforma obrazovanja može i mora biti prioritet na svim nivoima vlasti, te stoga pozivamo lidere i zajednice da naprave neophodne promjene kojima se omogućava kvalitetno obrazovanje i garantira ostvarenje prava svih učenika. Naredne godine u BiH će se provesti Međunarodni program za procjenu znanja i vještina učenika (PISA). Vjerujemo da će ovaj Program ukazati na izazove sa kojima se suočavaju škole u BiH. U 2019. godini, uslijedit će Međunarodno ispitivanje trendova u znanju matematike i prirodnih nauka (TIMSS), nakon što je prethodno TIMSS testiranje, provedeno 2007. godine, ukazalo na jasne propuste napravljene širom BiH u izvođenju nastave iz matematike i prirodnih nauka“, navodi se u saopćenju.

    Bespotrebne podjele

    Dodaje se da “rascjepkana administracija, razdvojene institucije i etnički obojeni nastavni planovi i programi u obrazovnom sistemu u BiH, otežavaju pomirenje, produbljuju bespotrebne podjele širom zemlje i u nekim situacijama krše međunarodne konvencije o ljudskim pravima“.

    “Slabosti postojećeg obrazovnog sistema, od zastarjelih nastavnih materijala, do obuke nastavnog osoblja, ograničavaju ekonomski razvoj i ugrožavaju dugoročnu stabilnost i sigurnost BiH. No, sve se to može promijeniti. Na današnjem globalnom tržištu raznolikost ima neprocjenjiv značaj, a upravo je ona historijski i centralni stub društva u BiH. Kulturološka, jezička i vjerska raznolikost u BiH nevjerovatna je prednost i zato je treba njegovati. U 21. vijeku, u BiH nema mjesta za diskriminaciju. Roditelji to znaju. Učenici to znaju. Kada na prvo mjesto stave profesionalizam u školama, zasnovan na stručnosti, ministri obrazovanja mogu raditi zajedno kako bi svim učenicima osigurali savremeno kvalitetno obrazovanje, veću stabilnost i ekonomski prosperitet“, navodi se u saopćenju.

    Ističe se kako Misija OSCE-a u BiH, Ambasada SAD-a i EU traže načine za nastavak dugogodišnje saradnje u pružanju podrške unapređenju obrazovanja u BiH.

    “Prema odredbama važećeg Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju, EU nastavlja voditi dijalog sa BiH, a važnost standarda EU-a u oblasti obrazovanja, sasvim je jasna. Na raspolaganju su dodatna sredstva osigurana putem Instrumenta pretpristupne pomoći EU (IPA), iz kojeg je za potrebe obrazovanja u BiH u proteklih 20 godina već izdvojeno više od 50 miliona eura. Na raspolaganju je i tehnička podrška iz niza različitih izvora, ali samo ako BiH napravi iskorak u provedbi konkretne reforme. Takva reforma moguća je samo kroz partnerstvo i koordinaciju lidera u obrazovanju u svih deset kantona, Brčko Distriktu BiH, Federaciji BiH, Republici Srpskoj, kao i na državnom nivou. Ovo nije politički projekt. Ovo je moralni imperativ i ekonomska nužnost“.

    Zajednički pristup reformi obrazovanja

    Te tri misije, kako se navode, “spremne su udružiti snage sa Konferencijom ministara obrazovanja u BiH, sa zajednicama i porodicama, sa nastavnicima i upravama škola, kako bi unaprijedili koordinaciju i pomogli u usvajanju zajedničkog pristupa reformi obrazovanja širom BiH“.

    Ministar civilnih poslova BiH Adil Osmanović rekao je da je “Bosna i Hercegovina do sada realizirala niz aktivnosti u oblasti obrazovanja s ciljem pridruživanja Evropskoj uniji, ali je pred BiH i dalje puno posla“.

    “Naime, Bosna i Hercegovina svojim redovnim učešćem u radu Odboru za stabilizaciju i pridruživanje i pododborima po različitim oblastima izvještava o aktivnostima koje predstavljaju ispunjavanje zahtjeva shodno obavezama navedenim u Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju između Bosne i Hercegovine i Evropske unije, posebno u kontekstu člana 100. koji se konkretno odnosi na oblast obrazovanja i obuke. Imajući u vidu opredijeljenost Bosne i Hercegovine ka EU integracijama, očekujem da ćemo saradnjom i zajedničkim naporima uspjeti odgovoriti svim zahtjevima i ispuniti preporuke Evropske komisije, koje u konačnici mogu dovesti do unapređenja obrazovanja u Bosni i Hercegovini”, rekao je Osmanović.

    Naglasio je da je jedan od uslova Evropske komisije za korištenje sredstava iz IPA-e II u oblasti obrazovanja postojanje cjelodržavnih strateških dokumenata u tom sektoru.

    Ostavite komentar. NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove portala Otisak.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Otisak.ba zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

    Molimo Vas unesite komentar
    Molimo Vas unesite Vaše ime ovdje

    seventy ÷ = 14