Maoča: Evropska oznaka kvalitete za Devetu osnovnu školu i  nastavnika Nijada Salihovića

To je u velikoj mjeri pokazalo da postoje određeni ljudi kojima je zaista stalo da konstantno unaprjeđuju nivo obrazovanja naših osnovnoškolaca.

Nastavnik Salihović sa učenicima [Foto: Ustupljeno Otisku]

Liijepe vijesti stižu nam iz Devete osnovne škole u Maoči kod Brčkog. Naime, radi se o tome da je ova institucija dobila međunarodno priznanje Europska oznaka kvaliteta.

To je u velikoj mjeri pokazalo da postoje određeni ljudi kojima je zaista stalo da konstantno unaprjeđuju nivo obrazovanja naših osnovnoškolaca.

Jedan takav nastavnik je i Nijad Salihović. On je, kako kaže, uz napor učenika i ostalih zaposlenika ostvario ove zapažene rezultate.

I nas je zaintrigirala ova priča pa smo odlučili porazgovarati sa gospodinom Salihovićem, te saznati šta on to radi i kako postiže ciljeve u Školi, te kakav mu je odnos sa učenicima.

Razgovarao: Safet Imamović

  • Uvaženi nastavniče, recite nam nešto o sebi. Šta je Vaš izvor energije i motivacija, kao i kako opisujete rad sa osnovnoškolcima?

– Prije svega pozdrav svim čitaocima vašeg portala. Kada sam se 2003. godine vratio u nastavu sa funkcije direktora primijetio sam da je motivacija kod djece na jako niskom nivou. Pokušavao sam i tražio načine kako ih motivisati da više rade i uče te da njihove sposobnosti dođu do punog izražaja. Obzirom da je oblast mog magistarskog rada bila vezana za vannastavne aktivnosti učenika to sam i usmjerio svoj rad i energiju u tom smjeru. Rezultati su vrlo brzo počeli biti vidljivi. Već na prvoj državnoj smotri naučno tehničkog stvaralaštva ekipa naše škole je osvojila 4 prva mjesta. Taj sistem sam nastavio koristiti s namjerom da animiram i ostale nastavnike naše škole. Počeli su se nizati uspjesi a u Školu pristizati priznanja i diplome. Tri puta sam dobio priznanje uzornog mentora mladih tehničara a onda sam počeo razmišljati kako da taj sistem inkorporiram u redovnu nastavu. Očito da sistem kojeg koristi većina nastavnika, tzv “mudraca na pozornici” (The sage on the stage) više ne prolazi. Djeca su uključena u nove tehnologije i trendove te vrlo često postavljaju pitanja na koja nastavnici ne znaju odgovore, provokacije, frustracije i na kraju nezainteresovanost za događanja u učionici. Pokrenuo sam sistem tzv “Izokrenute učionice” (Flipped classroom), neki to zovu i učionicom bez papira (Paperless classroom). Ovdje se uloga nastavnika mijenja, sada je on samo “vodič sa strane” (The guide on the side). Vrlo brzo stanje se znatno popravlja, učenici aktivno učestvuju u radu, materijale za učenje i preporuke dobivaju da rade kod kuće čime se vremenski okvir koji je bio jednak za sve učenike postavlja fleksibilnim, tako da učenici mogu raditi koliko žele i koliko im treba, obzirom da ni brzina usvajanja nije jednaka za svako dijete. Ovdje i djeca sa posebnim potrebama mogu itekako doći do izražaja. Pokazati da i oni mogu i znaju puno više nego što se to čini u prvi mah.

  • Skrenuli ste pažnju na Vašu školu i sebe dobijajući Europsku oznaku kvaliteta. Recite nam malo više o tome te kakva je bila Vaša uloga, a šta su radili učenici na putu do ovog zaista velikog priznanja?

– Od 2015. godine, kada naša država prihvata projekat eTwininga kojeg podržava Erasmus+ program Evrpske unije, prijavljujem se na portal i u početku učestvujem u edukacijama, webinarima, forumima i drugim online događajima, da bih prošle godine odlučio okušati se i u izradi projekata. Bilo ih je šest, svi su bili međunarodnog karaktera i svi su dobili državnu oznaku kvaliteta. Projekte radimo zajedno kao tim. Učenici predlažu, donose i obrađuju materijale, uređuju twinspace, rade prezentacije i Skype konferencije. Ja sam im tu više kao tehnička podrška i “vodič sa strane”. Uz malo sreće, koje uvijek treba, dva projekta su kandidovana od strane državne agencije za podršku i dobila su i evropsku oznaku kvalitete. Ove godine smo startali sa osam novih projekata. Vidjet ćemo kako će proći.

  • O Vama smo čuli da ste inovativni. Šta primjenjujete u Vašoj nastavi, kako učenici reaguju na to?

– Stalno pratim nove trendove i pokušavam ostati in. Nije lako, ali oni kojima ta znanja i vještine prenosim zaslužuju sav rad, znoj i trud. Sva su djeca dobra, samo treba naći način kako im prići, kako ih motivirati. Metodologija online učionice koju primjenjujem u nastavi već četvrtu godinu znatno unapređuje kvalitet rada i vrednovanja učeničkih postignuća. Već sam uspio uraditi sve pripreme i nastavnu građu uraditi i objaviti tako da je đaci imaju online. Svaki učenik koji ima pristup internetu, a znamo da ih imaju svi, ima mogućnost da uči i priprema se za nastavu i prije časa. Više nije problem ako dijete iz bilo kog razloga nije u mogućnosti prisustvovati nastavi i doći u školu. Sve može naučiti, vježbati i provjeriti svoja znanja preko računara, tableta ili telefona online. I sam sam im uvijek dostupan za sva pitanja u vezi nastave.

  • JU Deveta osnovna škola je zaista dobar primjer organizacije, šta je vaša tajna?

– Imamo profesionalno nastavno osoblje u Školi, nekakva kombinacija mladosti i iskustva. Mislim da je to odličan recept. Mladi ljudi koji dolaze sa puno znanja, elana, snage i želje da naučeno na fakultetima prenesu u učionicu i mi koji imamo jako veliko iskustvo… Mislim da je to najbolji recept za ovaj “bosanski lonac” kojeg kuhamo sa našim đacima. Prošle godine sam održao seminar ONline učionice i eTwinninga za nastavnike naše škole. Sve nas je više koji koriste ovu metodologiju. I sam eTwinning je slična metodologija koja koristi online alate, povezuje više predmeta da se uče istovremeno te obezbjeđuje razmjenu znanja, vještina i iskustava velikog broja škola diljem Evrope i šire. Ove godine pokrenuli  smo model STEM nastave. U projekat je uključeno 17 nastavnika naše škole. Jedna smo od dvanaest pilot  škola u Bosni i Hercegovini i prva smo osnovna škola u distriktu koja je dobila 3D štampač. Istina, bili smo i prva osnovna škola u BiH koja je imala svoju web-stranicu davne 1998. godine. Izgleda da nam je suđeno da budemo prvi u mnogo čemu.

  • Recite mi kakvi su učenici danas?

– Dobri, samo ih treba motivirati. Nemam primjedbi. Djeca su djeca. Mislim da najviše problema leži u odraslima. Znam da se ova rečenica neće svidjeti mnogima ali, ne smije roditelj dozvoliti sebi da ne zna gdje mu je dijete i šta radi poslije pola noći. Vrlo često će provesti noć na društvenim mrežama ili uz računarske igrice koje niko ne kontroliše.

  • Neka poruka za kraj, šta biste predložili današnjim osnovnoškolcima?

– Morate imati svoj san i slijediti ga, istrajati u tome. Učiti i raditi dok ste mladi. Što se više potrudite u mladosti, ostatak života i starost će vam biti ljepši. Priče da nema fajde od škole su prazne i izgovor za lijene. Znanje je uvijek  IN. Znanje je najvažniji privredni resurs u vremenu u kojem živimo. Nastavničku profesiju ne smijemo posmatrati kao uslugu ili trošak, nego proizvodno zanimanje gdje se proizvodi kvalitetna i stručna radna snaga.

[Foto: Ustupljeno Otisku]

Ostavite komentar. NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove portala Otisak.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Otisak.ba zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

Molimo Vas unesite komentar
Molimo Vas unesite Vaše ime ovdje

3 × one =