Brčko: Rješavanje problema sa podvožnjakom koči višemilionski iznos

Foto: BDC TV

Ispod podvožnjaka u brčanskom naselju Grčica posljednjih godina prilikom obilnijih kiša dolazi do sve češćeg začepljenja odvoda površinskih voda.

Rizo Čivić, zamjenik direktora Javnog preduzeća “Putevi Brčko” ističe da je, prije 40 godine, kolektor ispod ovog podvožnjaka izgrađen samo u svrhu prikupljanja oborinskih voda. Međutim, nakon potpunog začepljenja koje se desilo prilikom poplava 2014. godine, utvrđeni su razlozi koji i dan-danas dovode do začepljenja. Prema njegovim riječima, jedan od razloga pojave ovog problema je činjenica da promjer od 600 milimetara ugrađenih kolektorskih cijevi nije dovoljnog kapaciteta da može tokom nevremena da prihvati kompletne odvodne vode.

Razlozi začepljenja ovog odvoda su i ti, kako je dodao, da se kolektor nalazi na dubini od sedam metara, kao i da su na isti kolektor priključene površinske vode iz fabričkog kruga Tesle i nekadašnje fabrike Bosna, ali i fekalna kanalizacija od nekih zgrada u blizini.

“Svi ovi priključci, evidentno je i matematički praktično, nisu i ne trebaju biti zajedno sa površinskom odvodnjom ispod podvožnjaka. To je jedan od razloga da, kada je nevrijeme, dođe do preopterećenja odvodnog kolektora jer nije u mogućnosti da pokupi sve površinske vode. Iz tih razloga dolazi do začepljenja i obustave saobraćaja, što ugrožava i sigurnost”, rekao je Čivić.

Do sada je bilo i neformalnih i formalnih inicijativa da se ovaj problem riješi, ističe Čivić, naglašavajući da je višemilionski iznos, koje su pokazivali idejni projekti i predmjeri, vjerovatno glavni razlog zašto se još nije krenulo u rješavanje tog problema.

On je pojasnio da bi struka morala reći šta je najbolje rješenje, odnosno da li je to izgradnja prihvatnih bazena koji bi amortizovali impulsne količine vode prilikom velikih vodotoka i prelivnim sistemima ponovo bile odvedene do Save ili kompletnim pumpnim sistemima.

“To bi morali prepustiti struci i institutima koji bi izračunima pokazali koja bi rješenja bila prvo funkcionalna, a drugo, koja bi najmanje koštala”, rekao je Čivić.

Kako je još dodao, Preduzeće “Putevi” prvenstveno će poduzeti mjere na postavljanju svjetlosne signalizacije na senzorskom principu koja bi upozoravala vozače na nepovoljnu dubinu vode ispod podvožnjaka, ali će također, u okviru svojih nadležnosti, i dalje poduzimati korake u cilju trajnijeg rješavanja ovog problema.

Ostavite komentar. NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove portala Otisak.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Otisak.ba zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

Molimo Vas unesite komentar
Molimo Vas unesite Vaše ime ovdje

− one = one