More

    Brčko: Nadarena djeca brže završavaju školu

    "Kod izrazito nadarane djece dozvoliće se završavanje 'brzim hodom' osnovne ili srednje škole, odnosno dva razreda za jednu godinu”, istakao je Senad Osmanović, šef Odjela za obrazovanje u brčanskoj Vladi.

    - Advertisement -

    U obrazovnom sistemu Brčko distrikta BiH, kada je riječ o djeci sa posebnim potrebama, do sada nije bilo sistema za praćenje nadarene djece što je predstavljalo jednu anomaliju tog sistema.

    Međutim, sada je potpisan Pravilnik za rad s djecom sa posebnim potrebama, koji, između ostalog, predviđa i formiranje timova na nivou škola, koji će tačno procijeniti kakvu posebnu potrebu ima dijete.

    “Ukoliko se zaista uoči da je dijete nadareno, da može ostvarivati više, praviće se prilagođeni planovi i programi. Kod izrazito nadarane djece dozvoliće se završavanje ‘brzim hodom’ osnovne ili srednje škole, odnosno dva razreda za jednu godinu”, istakao je Senad Osmanović, šef Odjela za obrazovanje u brčanskoj Vladi.

    Pravilnici su već podijeljeni po školama, a nakon objavljivanja u Službenom glasniku, krenuće se i sa njihovom primjenom.

    “Rad na terenu će pokazati koliko ima takve djece, pošto do sada nismo imali takvih podataka, odnosno koliko će roditelja izraziti želju za tim eventualnim napredovanjem svoje djece, u stvari kakve su i zaista potrebe Brčko distrikta za tim. Obrazovni sistem može ispratiti te eventualne potrebe, stručni kadar za to postoji već, samo treba motivisati prohodnost takvoj djeci da što prije i što lakše ostvare svoje ciljeve”, kazao je Osmanović.

    Psiholog Druge osnovne škole, Esmeralda Memišević istakla je da, do sada, nadareni učenici u sistemu obrazovanja nisu bili prepoznati u pravom smislu, te da se sa njima radilo samo kroz vannastavne aktivnosti i dodatnu nastavu što i jeste jedan od oblika rada sa nadarenom djecom.

    „U našoj školi do sada smo imali dva nadarena učenika koji su prošli proces akceleracije, završili dva razreda za jednu godinu što će i biti program rada za darovite učenike“, istakla je Memišević.

    Prema njenim riječima, psiholog je osoba koja je najviše zadužena za praćenje rada i samu identifikaciju, zajedno sa roditeljima i ostalim stručnjacima, nadarene djece.

    „Prije svega moraju se razdvojiti talentovana i nadarena djeca jer su to dva različita vida. Nadarena djeca su djeca koja se zaista ističu po svim sposobnostima više od talentovane, i ostale prosječne djece. Daroviti učenici su veoma značajni za društvo, ali isto tako imamo i jedan bitan momenat, odnosno emocionalnu i socijalnu strukturu ličnosti dijeteta što ne smijemo zanemariti. Sam taj ubrzani razvoj zna dovesti do nesrazmjernog razvoja emocionalnog i socijalnog aspekta ličnosti i zato se za to moramo dobro pripremiti“, pojasnila je Memišević.

    Kroz ovaj novi pravilnik, kako je dodala, sada će se bolje definisati taj rad sa nadarenom djecom, odnosno aspekt će se najviše staviti na samu pravovremenu identifikaciju nadarene djece.

    - Advertisement -spot_imgspot_img

    POSLEDNJE VIJESTI

    - Advertisement -

    POVEZANE VIJESTI

    - Advertisement -spot_img

    Ostavite komentar. NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove portala Otisak.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. Otisak.ba zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

    Molimo Vas unesite komentar
    Molimo Vas unesite Vaše ime ovdje

    ÷ five = one